تیم والیبال نشسته بانوان کرمان؛ پر از ملی پوش اما بدون اسپانسر

او از سال ۸۴ مربی‌گری را آغاز کرده است. ایرانمش با تیم والیبال نشسته بانوان کرمان در سال ۹۰ قهرمان کشور شد و از سال ۹۲ به‌عنوان سرمربی وارد تیم ملی شده است. به مناسبت هفته «تربیت‌بدنی و ورزش» با او به عنوان یکی از بانوان موفق ورزشکار کرمانی به گفتگو نشستیم.

• شما با مربی‌گری تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشور در سال‌های گذشته توانستید موفقیت‌های زیادی را کسب کنید، از این موفقیت‌ها بگویید.

اولین مسابقات برون‌مرزی ما مسابقات آسیا اقیانوسیه 2014 بود که به میزبانی مشهد برگزار شد در این مسابقات رتبه سوم را کسب کردیم. در سال 2014 مسابقات پاراآسیایی را در اینچئون داشتیم که در این مسابقات هم در آسیا موفق به کسب مدال دوم و نائب قهرمانی شدیم.
بعدازآن سهمیه پارالمپیک ریو را گرفتیم و مسابقات جام بین‌قاره‌ای 2016 را داشیتم که 6 ماه قبل از پاراالمپیک برگزار می‌شد و در این مسابقات توانستیم به رتبه پنجم جهان دست پیدا کنیم و بلافاصله بعدازآن در مسابقات پارالمپیک شرکت کردیم که در این مسابقات هم در بین 9 تیم، رتبه پنجم را کسب کردیم.
همچنین در مسابقات آسیا اقیانوسیه، تیم ملی والیبال نشسته ایران سوم آسیا شد و آخرین موفقیت ما هم در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا بود که موفق به کسب مقام نائب قهرمانی شدیم.

• بانوان کرمانی در تیم ملی والیبال نشسته ایران نقش موثری دارند. وضعیت والیبال نشسته کرمان را با توجه به اینکه شما سرمربی تیم کرمان هم هستید، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تیم والیبال نشسته کرمان بیشترین بازیکنان را در اردوهای تیم ملی دارد. از سال 84 که اولین بازیکن را در تیم ملی داشتیم تاکنون 9 بازیکن کرمانی در اردوهای تیم ملی والیبال نشسته ایران دعوت شدند و از این تعداد هم تاکنون 6 نفر در مسابقات برون‌مرزی شرکت کرده‌اند. جوان‌ترین بازیکن ما در تیم ملی در سال جاری خانم فاطمه جهانی (15 ساله) که کرمانی هستند، بود.

• حمایت از تیم والیبال نشسته کرمان با توجه به وجود ورزشکاران ملی در این استان خوب بوده؟

تاکنون حمایت‌هایی از تیم والیبال نشسته کرمان شده که تشکر می‌کنم. اما تیم والیبال نشسته کرمان اسپانسر نداشته و ندارد، این در حالی است که بیشترین بازیکنان ملی‌پوش اکثرا از تیم‌های والیبال نشسته بودند و استارت کارشان را از کارهای تیمی زده‌اند، اما به دلیل اینکه افراد در ورزش‌های انفرادی بیشتر دیده می‌شوند، بعد از مدتی به ورزش‌های انفرادی رو می‌آوردند.

• خواسته شما از مسوولین چیست؟

خواهشی که از مسوولین دارم این است که افراد در ورزش‌های تیمی هم همانند ورزش‌های انفرادی دیده شوند و اسپانسر داشته باشند تا بازیکنان هم پرانرژی در ورزش‌های تیمی به فعالیتشان ادامه دهند و هم بیشتر به این رشته‌ها رو بیاورند.
البته از جناب دکتر امیری خراسانی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، آقای مهندس نخعی رییس هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان کرمان و آقای مهندس شایگان رییس تربیت‌بدنی کارکنان مس سرچشمه تشکر دارم.

• صحبت خاصی اگر دارید بفرمایید.

تیم والیبال نشسته بانوان کرمان از سال 90 تاکنون جزو سه تیم برتر کشور بوده‌ و جوان‌ترین تیم کشور است. با این شرایط تیم کرمان طی 10 تا 15 سال آینده بازیکن جوان خواهد داشت. در حال حاضر بازیکن 9 ساله‌ای داریم که در حال پرورش است و امیدواریم روزی برسد که اکثر بچه‌های تیم والیبال نشسته کرمان به تیم ملی ورود پیدا کنند و در مسابقات برون‌مرزی شرکت داشته باشند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20618
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.