در پیام تبریک استاندار مدال نقره فوتبالیستها از قلم افتاد

بازیهای این دوره پارالمپیک با فرازو فرودهایی برای کاروان کشورمان همراه بود و از همه ناخوشایندتر از دست دادن یک نفر از کاروان ایران در این دوره بود.از استان ما به نسبت سایر استانها تعداد بیشتری بازیکن در کاروان  حضور داشتند و موفق به کسب مدال طلا، نقره و برنز شدند. مسئولان کرمانی مراسم بدرقه و استقبال باشکوهی برای این قهرمانان برگزار کردند. از نکات بسیار عجیب این بود که در پیام استاندار هیچ اشاره ای به «ایمان فرحبخش» مربی، «محمد رضا مهنی نسب» و «صادق رحیمی» دو بازیکن نابینای کرمانی تیم ملی که دریافت کننده مدال نقره پارالمپیک هستند نشده است. همچنین بنرهای اختصاصی از «زهرا نعمتی» و «پیمان نصیری »مقابل استانداری نصب شده و خبری از بنر اختصاصی برای فوتبالیستهای قهرمان نیست.
جوانترین مربی کاروان ایران در بازیهای المپیک و پارالمپیک این دوره در گفتگو با «کرمان نو» از قوانین این بازی فوتبال و حضور تیم ایران در ریو می گوید. به گفته «ایمان فرحبخش» دروازبان تیم فوتبال پنج نفره بینا و از سلامت کامل برخوردار است، ۴ بازیکن  دیگر نابینا هستند. برای اینکه شک و شبهه ای پیش نیاید چشم این بازیکنان بسته می شود بازی در زمین فوتسال با ابعاد ۲۰ متر عرض و ۴۰ متر طول انجام می شود.
مربی تیم ملی با اشاره به سخت بودن تمرین بازیکنان نابینا می گوید که برای هر بازی یک سال باید تمرین انجام شود برای حضور در مسابقات پارالمپیک کادر حاضر در ریو فقط سه سال در اردو بود.
فرحبخش از بازیکنان کرمانی تیمش کاملا راضی است و می گوید گل حساس به تیم آرژانتین توسط صادق رحیمی به ثمر رسید. صادق و محمدرضا مهنی نسب جوان و آینده دار هستند. وی به توجه مسئولین کشور به این تیم در ریو اشاره دارد و می گوید صداو سیما تمام بازیهای ما را مستقیم پخش کرد و آقای خیابانی گزارشگر تلوزیون حتی در تمرینات هم به تیم توجه داشت.
مربی تیم ملی اضافه می کند که در مرحله گروهی با تیم ترکیه به نتیجه تساوی بدون گل رسیدند، مراکش را با نتیجه دو به صفر پشت سر گذاشتند و در این مرحله با برزیل هم به تساوی بدون گل رسیدند. در مرحله نیمه نهایی آرژانتین را در ضربات پنالتی از سر راه برداشتند و  برای اولین بار یک تیم از آسیا موفق به حضور در بازی فینال شد. در فینال با دریافت یک گل بازی را واگذار و به نایب قهرمانی رسیدند. فرحبخش تیم برزیل را بسیار قوی تر از ایران ارزیابی کرد و گفت بالاخره برزیل مهد فوتبال است و ما هم تک گلی که در این بازیها خوردیم از برزیل بود.

وی افزود که ما تمام رقیبان و حتی تک تک بازیکنان را آنالیز کرده بودیم خیلی زحمت کشیدیم و واقعا مدال پارالمپیک را آوردن کار اصلا راحتی نیست. ما لحظات بسیار سخت و اضطراب آوری را پشت سر گذاشتیم. حریفان ما هیچ کدام تیم ضعیفی نبودند. نماینده های قاره ها بودند . هر کدام در کارنامه خود قهرمانی های مختلفی داشتند. شاگردان نابینای من زحمت زیادی کشیدند. امیدوارم مسئولان قدردان تلاششان باشند.

فرحبخش در پایان اضافه کرد جا دارد من از استاندار محترم كه در سطح كشور بهترين مراسم بدرقه را گرفتند كمال تشكر را داشته باشم و اينكه شخص استاندار براي ورزشكاران استان ارزش قائل مي شوند و در بدو ورود به كشور به فرودگاه به استقبال ورزشكاران مي ايند .

«محمدرضا مهنی نسب» نیز در گفتگو با خبرنگار «کرمان نو» سطح این بازیها را بسیار بالا توصیف کرد و قول داد موفقیتهای تیم فوتبال نابینایان ادامه داشته باشد وی اهل سیرجان و از ۱۴ سالگی فوتبال را با تیم کرمان آغاز کرده، دو سال پیش به تیم ملی دعوت شده  و در بازیهای ژاپن و بازیهای پارالمپیک در تیم ملی حضور داشته است. وی از مسئولین بویژه استاندار سپاسگزار  و خواهان حمایت اسپانسرها از این تیم است.

تیم فوتبال نابینایان حدود دو ماه دیگر در بازیهای جهانی اسپانیا شرکت خواهد کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3488
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.