تهیه طرح گردشگری حاشیه هلیل‌رود

محمد ساردویی افزود: پیرو دستور وزیر راه و شهرسازی در سفر به جنوب استان کرمان و تاکید بر ساماندهی و تهیه طرح راهبردی گردشگری، فرهنگی، ورزشی و اقامتی حاشیه رودخانه هلیل، این طرح توسط مهندسان مشاور در حال تهیه است.
او گفت که هلیل رود یکی از اصلی ترین رودخانه های دائمی ایران مرکزی است که با احداث سدهای بالا دست در بیشتر مواقع سال فاقد هرگونه آب جاری دائمی است.
آنطور که ایرنا نوشته مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان ادامه داد: بخش عمده و اصلی شهر جیرفت در قسمت شرقی این رودخانه و 2 محله کلرود و کهوروئیه واقع شده است.
ساردویی گفت: این منطقه تاریخی که در گذشته به عنوان جیرفت یا سبزواران مشهور بوده، در حال حاضر به هفت شهرستان و 12 شهر تقسیم و جمعیت یک میلیون نفر را در خود جای داده که دارای حداقل فضاهای گردشگری و تفریحی در محدوده شهرها است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ییلاق های اطراف شهر جیرفت نزدیک ترین منطقه خوش آب و هوا به استان هرمزگان و سیستان بلوچستان است و در فصل های بهار و تابستان پذیرای گردشگران بی شماری از این استان ها خواهند بود.
ساردویی افزود: حاشیه رودخانه هلیل با استفاده از حق آبه ای که در مصوبه طرح جامع شهر جیرفت در مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری نیز آمده می تواند فضایی متناسب با نیازهای تمدن جیرفت و شهرهای جنوبی استان کرمان برای پذیراشدن گردشگران ملی و منطقه ای در خود جای دهد.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس ایده اصلی برنامه راهبردی توسعه و ساماندهی حاشیه رودخانه هلیل رود، ایجاد فضاهای گردشگری که عمدتا متاثر از فرهنگ و تمدن جیرفت است، در این محدوده مکان گزینی شده اند.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: این فضاها می توانند در صورت اجرا و یا داشتن مدیریت اجرایی، استفاده کنندگانی از سایر کشورها و سطوح ملی و منطقه ای را به سوی خود جذب کند.
ساردویی گفته که با تصویب این طرح در ستاد وزارت راه و شهرسازی، شهرداری جیرفت باید طبق این طرح اقدامات عمرانی خود را هماهنگ و بر اساس اعتبارات داخلی یا جذب سرمایه گذاران اجرایی کند که در همین راستا نیز از هرگونه پیشنهاد و همفکری برای اجرای بهتر این طرح از سوی شهروندان استقبال می کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20140
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.