نباید بین بخش دولتی و خصوصی صنعت گردشگری کرمان مرزبندی شود

به گزارش کرمان نو، “فریدون فعالی” دردیدار رئیس و تعدادی از اعضاء کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا صنعت گردشگری به عنوان محور توسعه و عاملی برای رونق اقتصادی شناخته شده است، اظهار کرد: در چند سال آینده صنعت گردشگری از لحاظ درآمد، در رأس صنایع موجود در دنیا قرار خواهد گرفت و بزرگترین بخش تجارت بین الملل را به خود اختصاص خواهد داد.
وی بابیان اینکه در صورت تکمیل زیرساخت‌ها، گردشگری می‌تواند بیشتر از دیگر صنایع برای کشور ارزآوری و درآمدزایی داشته باشد، تصریح کرد: رسیدن به این هدف عالی نیازمند همدلی و هم افزایی بین بخشی نهادهای مرتبط است.
فعالی تصریح کرد: توسعه گردشگری میسر نمی گردد مگر اینکه سازمان‏ها و نهادهای مرتبط با این حوزه در راستای یک هدف گام بردارند.
وی افزود: کشور ایران به دلیل دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌تواند یکی از پیشروترین و موفق‌ترین کشورهای دنیا در عرصه گردشگری باشد و درآمدزایی بالایی از سفر گردشگران خارجی کسب کند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به وجود امنیت پایدار در کشور و استان کرمان اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت در جهت توسعه صنعت گردشگری بهره برد.
وی با اشاره به اینکه از مزایای صنعت گردشگری، ایجاد اشتغال با حداقل بودجه و هزینه است، افزود: اگر با مدیریت و برنامه ریزی مناسب از فرصتها و ظرفیتهای موجود استفاده کنیم، بدون شک صنعت گردشگری می تواند به عنوان یکی از صنایع پیشرو در رشد و شکوفایی اقتصادی نقش بسزایی را ایفا کند.
فعالی با اشاره به اینکه موضوع گردشگری امری فرابخشی بوده و عملکرد سازمانها و نهادهای متعددی برآن تاثیر گذار است، گفت: بر این اساس ارتقاء شاخص های گردشگری نیازمند ایجاد تعامل، هماهنگی و همسوئی
دستگاه های مختلف با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی اظهار کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری می توانند سه ضلع توسعه گردشگری شهر کرمان محسوب شوند و برای پیشبرد این هدف در کنار یکدیگر قرار گیرند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه سازمان میراث‌فرهنگی سه وظیفه مهم در کنار سایر وظایف خود برعهده دارد، گفت: داشتن تعامل سازنده با بخش خصوصی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این سازمان، در جهت توسعه صنعت گردشگری است.
وی در ادامه به حمایت از طرح های سرمایه گذاری در بخش گردشگری اشاره کرد و افزود: باید مسئولان استان همه بسترهای سرمایه گذاری را برای بخش خصوصی فراهم کنند و حامی آنها باشند.
فعالی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان به همکاری فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی و گردشگری نیازمند است، تصریح کرد: باید مرز و فاصله میان بخش دولتی و خصوصی در حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی شکسته شود و همه با همکاری یکدیگر و باقوت در جهت توسعه گردشگری استان تلاش کنیم.
وی در ادامه به ارتباط تنگاتنگ مقوله امنیت و صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: یکی از مولفه های پیشرفت صنعت گردشگری ایجاد امنیت و احساس امنیت برای گردشگران و سرمایه گذاران است زیرا با کوچکترین اظهار نظر و یا حرکتی اشتباه ورود گردشگران به منطقه دچار چالش و تردید خواهد شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درپایان خواستار ارائه پیشنهاد و راه حل برای رفع مشکلات و مسایل پیش روی صنعت گردشگری استان توسط فعالان این حوزه شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با مطرح کردن این مسایل در کارگروه گردشگری بتوانیم گامهای موثری برای توسعه استان برداریم.

IMG 9410

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30163
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.