پارک ملی «خبر» در قالب گردشگری مسئولانه فعال می‌شود

مرتضی رحمانی‌موحد در حاشیه برگزاری جشنواره سفره ایرانی به فعال شدن پارک ملی «خبر» در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت این امر نتیجه‌ی پیگیری‌های کمیته ملی طبیعت‌گردی کشور است.

وی گفت پس از ثبت ملی کویر لوت که از موفقیت‌های استان کرمان بود، پارک ملی خبر نیز جهت گردشگری مسئولانه در قالب تورهای طبیعت‌گردی فعال می‌شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه می‌تواند یک موقعیت خوب برای کرمان فراهم آورد گفت صدور این  مجوز بر ورود گردشگران حرفه‌ای به استان موثر است.

به گفته وی برای رسیدن کرمان به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری، با توجه به پنج اثر ثبت ملی برنامه‌های خوبی تدوین شده است و همچنین افزود کرمان در بوم‌گردی موفقیت خوبی داشته و حدود ۱۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در این استان در حال فعالیت است.

رحمانی‌موحد معتقد است اقامتگاه‌های بوم‌گردی بر پیوست فرهنگی بین استان‌های همسایه موثر بوده و در ادامه گفت کمیسیون امنیت و توسعه پایدار کویر در سطح ملی تشکیل شده که به کویر به عنوان یک فرصت نگاه می‌کند.

او اضافه کرد که کمیسیون امنیت و توسعه پایدار کویر کمک می‌کند تا کویرهای ایران ثبت جهانی شوند و همچنین از تصویب آئین‌نامه کویرنوردی در همین کمیسیون خبر داد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=8197
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.