آغاز عملیات مرمت میدان تاریخی ارگ

به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان، محمود وفایی با اشاره به مرمت میدان ارگ کرمان، گفته در راستای توانمند سازی بافت تاریخی شهر کرمان پروژه پیاده راه سازی میدان تاریخی ارگ در دستور کار ادارات و دستگاه‌های مرتبط با این موضوع قرار گرفت.
وی با اشاره به مشارکت شهرداری، میراث فرهنگی و دستگاه‌های خدمات رسان در اجرای این پروژه گفت که طی هفته گذشته عملیات تعمیر، مرمت و ساماندهی پشت بام، رواق های پیرامون میدان و همچنین بازسازی ستون و سقف‌های آجری رواق‌ها توسط اداره کل میراث فرهنگی آغاز و تا سه ماه آینده نیز به اتمام خواهد رسید.
وفایی افزود که با ساماندهی میدان ارگ به عنوان میدان ورودی به بازار تاریخی و حذف ترافیک پیرامون آن، این میدان تبدیل به یکی از فضاهای پربازدید و جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی خواهد شد.
وی با بیان اینکه حجره‌های پیرامون این میدان قابلیت بهره‌برداری در قالب فروشگاه‌های عرضه صنایع دستی در راستای رونق میدان خواهند داشت، تصریح کرد که با توجه به اینکه هماهنگ سازی درب های مغازه های موجود در میدان از برنامه‌های این پروژه است بنابراین می طلبد کسبه و اصناف با مجریان طرح همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=13144
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.