اشتغال ارزان، سریع و پایدار در حوزه گردشگری

سیدمهدی سیاوشی با بیان اینکه درگیر یک مساله فرابخشی در گردشگری استان هستیم، گفت: بیش از 30 دستگاه در این حوزه نقش دارند که اگر همکاری کنند، شاهد رونق این حوزه هستیم.

آنطور که تسنیم نوشته سیاوشی صبح امروز در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان و اعضای کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان با حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به‌مناسبت هفته گردشگری گفت که نقش گردشگری در توسعه استان و بهبود وضعیت اشتغال بسیار با اهمیت است.

وی با اشاره به وجود هفت اثر ثبت جهانی در استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان جاذبه‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اهمیت معرفی کرمان و جاذبه‌های گردشگری آن گفت: توسعه گردشگری در ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه بسیار موثر است و تقاضا داریم ائمه جمعه در این حوزه کمک کنند.

لزوم تقویت نگاه علمی به حوزه گردشگری

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان با تبریک هفته گردشگری اظهار داشت: بخش خصوصی و دولتی باید در کنار هم حوزه گردشگری را توسعه بدهند.

وی با بیان اینکه تاثیر گردشگری بر اقتصاد استان بسیار زیاد است، گفت: با توسعه آن می‌توان استان کرمان را متحول کرده و استان کرمان در این حوزه ظرفیت‌های زیادی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در دنیای امروز گردشگری یک صنعت بزرگ است، افزود: صنعت گردشگری نیاز به هزینه زیادی ندارد و خیلی پرخرج نیست و این از ظرفیت‌های این حوزه است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری می‌تواند بسیار برای کشور کارگشا و مفید باشد، گفت که البته صنعت گردشگری نقاط ضعفی هم دارد که باید آنها را برطرف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه گاهی مواقع دچار فرافکنی می‌شویم و به دنبال علت‌هایی می‌گردیم که آنچه ما فکر می‌کنیم خیلی دور است، بیان کرد: در این حوزه کمتر به موضوعات به صورت علمی نگاه شده است.

ناشناخته ماندن جاذبه‌های گردشگری، بزرگترین مشکل گردشگری استان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=20206
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.