افزایش 19درصدی استقبال از هتل‌های کرمان در ایام نوروز

محمدمهدی افضلی مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان‌نو در پاسخ به این سوال که آمار واقعی ورود گردشگران در ایام نوروز به کرمان چه میزان بوده است، اظهار کرد: در ایام نوروز مجموعاً 4 میلیون و 890 هزار و 495 نفر گردشگر وارد کرمان شدند که این میزان 27 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

افزایش 80درصدی استقبال از مراکز بوم‌گردی استان

افضلی با بیان اینکه مجموع کل تعداد مراکز اقامتی استان 384 هزار و 84 مرکز است، عنوان کرد: 29 هزار و 863 نفر از گردشگران در ایام نورز در هتل‌های کرمان و 50 هزار و 298 نفر در مراکز بوم‌گردی استان اقامت داشتند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: در نوروز 98 اقامت در هتل‌ها با 19 درصد و اقامت در مراکز بوم‌گردی استان 80 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

افضلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه اخیراً رییس جامعه هتلداران استان کرمان  اعلام کردند این تعداد آمار در کرمان اقامت نداشتند، تشریح کرد: باید بگویم آمارها به‌طور کامل مشخص است و نمی‌توانیم خلاف آن را اعلام کنیم چراکه مسوولان اماکن نیز این آمارها را در اختیار دارند و خدای‌ناکرده اگر تخلفی در ارائه آمار صورت گیرد آن هتل خودش نسبت به این موضوع معترض خواهد شد.

آمار 110 درصد، فقط مربوط به هتل‌های چهار و پنج‌ستاره کرمان است

وی با بیان اینکه به اشتباه تصور شد آمار 110درصدی اِشغال هتل‌های کرمان مربوط به تمامی هتل‌ها و مراکز اقامتی استان در ایام نوروز است، تاکید کرد: این آمار فقط مربوط به هتل‌های چهار و پنج‌ستاره در استان کرمان است.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان در ادامه در خصوص گفته‌های سیدعلی معین‌زاده، رییس جامعه هتلداران استان کرمان درباره اظهارنظر معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور مبنی بر اشغال هتل‌های کرمان در ایام تعطیلات نوروز به 110 درصد، تشریح کرد: در ایام نوروز آقای خیاطیان، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور طی سفری که به استان داشتند از هتل پارس و هتل جهانگردی کرمان بازدید کردند که در آنجا پرسیدند آمار پذیرش شما در ایام نوروز چقدر بوده گویا به ایشان آمار 110 درصد اعلام می‌شود.

وی افزود: پس از آن آقای خیاطیان در جلسه‌ای با استانداری که به منظور بررسی عملکرد ستاد برگزار شده بود اعلام کردند طی بازدیدی که از مراکز اقامتی و هتل‌ها داشتم یکی دو هتل اعلام کردند 110 درصد پذیرش مسافر در ایام نوروز را داشتیم.

افضلی ادامه داد: براساس همین گفته‌ها بود که روابط عمومی استانداری چنین برداشت کرد که این آمار 110 درصد مربوط به تمامی مراکز اقامتی است.

به گزارش کرمان‌نو، روز گذشته سیدعلی معین‌زاده، رییس جامعه هتلداران استان کرمان ضمن تکذیب آمار اشغال 110درصدی هتل‌های کرمان در ایام نوروز امسال، به انتقاد از ارائه این‌گونه آمار پرداخت و اظهار کرد: با گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، متاسفانه همواره در حوزه گردشگری هر سال در نوروز بحث و جدال در آمار وجود داشته و هیچ کس اقدام اصولی و همفکری برای ارائه آمار صحیح انجام نداده و در این زمینه هر کس جزیره‌ای عمل کرده است.

وی گفته بود آخرین اظهارنظر در مورد گردشگری استان کرمان از سوی معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی بوده که ایشان حتی یک شب در کرمان اقامت نداشته و تنها یک روز در کرمان بوده و اعلام می‌کند «اشغال هتل‌ها 110 درصد افزایش داشته است».

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26964
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.