تاریخ جدید برای بهره برداری از عمارت کنسولگری انگلیس؛ این بار دهه فجر

اکبر نعمت اللهی به ایسنا گفته در حال حاضر مرمت‌ها به پایان رسیده و پیمانکار قول داده است پروژه را تا پایان ماه جاری در اختیار شرکت ملی نفت قرار دهد، ما نیز سعی می‌کنیم باغ موزه نفت کرمان را تا دهه فجر افتتاح کنیم.

تیر امسال حمید روحی، معاون میراث فرهنگی استان کرمان گفته بود که پروژه مرمت کنسولگری انگلیس براساس اعتبار گذاشته شده و قرارداد پیمانکار، تقریبا حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه زمان بندی تا پایان تابستان جاری کار مرمت تمام خواهد شد.

پیش از این فرودین ، خرداد  و تیر ۹۶ به عنوان تاریخ بهره برداری از عمارت کنسولگری انگلیس عنوان شده بود.

مهر سال گذشته، محمود وفایی، مدیرکل میراث فرهنگی استان به ایسنا گفته بود این پروژه تا فروردین سال آینده به بهره برداری می رسد.

اسفند گذشته اما جعفر سالاری نسب، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد که عملیات مرمت بنای کنسولگری قدیم انگلیس در کرمان تا پایان خردادماه سال ۹۶ به پایان می رسد.

وی در حالی این وعده را داد که آذر ۹۴، استاندار کرمان پس از بازدید ناگهانی از ساختمان کنسولگری و دیدن این صحنه که شرکت نفت از این ساختمان به عنوان «آغل گوسفند» استفاده می کند، سالاری نسب را به برکناری تهدید کرده بود. (گزارش روزنامه پیام ما در این خصوص را بخوانید)

چند روز بعد اما وفایی، تیر ۹۶ را به عنوان تاریخ پایان عملیات مرمت عنوان کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15114
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.