جای خالی کرمان در بین 10 شهر گردشگرپذیر

براساس گزارش این مرکز  ١٠ شهرستان مهم گردشگرپذیر کشور در بهار سال ١٣٩٦، تهران، مشهد، رشت، شيراز، اصفهان، قم، كرمانشاه، قزوين، تبريز و بندرانزلي بودند که داراي بيش‌ترين تعداد سفر بوده‌اند.

این در حالی است که کرمان با شعار «بزرگترین مهمانخانه ایران» به استقبال بهار 96 رفته بود.

البته نام استان کرمان در میان استان‌های دارای بیشترین اقامت شبانه به چشم می‌خورد.

مرکز آمار نوشته

١٠ استان خراسان رضوي، مازندران، تهران، گيلان، فارس، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، آذربايجان شرقي و كرمان مقصد بيشترين سفرهاي با اقامت شبانه در فصل بهار ١٣٩٦ بوده‌اند و ١٠ استان گيلان، مازندران، كرمانشاه، فارس، تهران، اصفهان، گلستان، خراسان رضوي، خوزستان و كرمان مقصد بيشترين سفرهاي بدون اقامت شبانه در بهار ١٣٩٦ بوده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است:

 در فصل بهار سال ١٣٩٦، حدود ٦٨ درصد خانوارهاي كشور كه معادل ١٦٩٠١٠٨٦ خانوار مي‌باشند، حداقل يك سفر داشته‌اند كه نسبت به بهار ١٣٩٥ به ميزان ٢٣/٧٨ درصد افزايش داشته است.

 در بهار سال ١٣٩٦، تعداد ١٠٣٣٥٦٣٤٤ سفر انجام شده است كه نسبت به بهار ١٣٩٥ به ميزان ٣٥/٨٢ درصد افزايش داشته است.

 تعداد سفرهای داخلی در فصل بهار، ١٠٢٥٩٣٩٣٢ سفر بوده است. ٤٧ درصد از سفرهای داخلی فصل بهار، با اقامت شبانه و ٥٣ درصد بدون اقامت شبانه بوده است.

 بيش‌ترين سفرهاي با اقامت شبانه فصل بهار در سال ١٣٩٦، با هدف ديدار دوستان و بستگان (٥٦ درصد)، گردش و تفريح (٢٦ درصد) و زيارت و درمان (هر يك ٨ درصد) انجام پذيرفته است. سفرهاي با اهداف فوق در مجموع ٩٦ درصد از سفرها را تشكيل داده است. حدود ٤ درصد از سفرها در فصل بهار با اهدافي نظير آموزش، خريد و کسب و کار انجام شده است.

 در فصل بهار سال ١٣٩٦، ٣٣ درصد از سفرهاي بدون اقامت شبانه با هدف گردش و تفريح، ٣٠ درصد با هدف ديدار دوستان و بستگان، ١٨ درصد با هدف درمان و ٥ درصد با هدف زیارت انجام شده است. ١٤ درصد سفرهای بدون اقامت شبانه، با اهدافی نظیر آموزش، خريد و کسب و کار انجام شده است.

    اقامتگاه اصلي مورد استفاده در سفرهاي داخلي با اقامت شبانه خانوارها در فصل بهار سال ١٣٩٦، خانه بستگان و آشنايان با ٧٢ درصد، ويلا و آپارتمان اجاره‌اي با ٩ درصد، ویلا و آپارتمان شخصی با ٦ درصد، اقامتگاه عمومی با ٤ درصد، اقامتگاه سازمانی و چادر و کمپ شخصی هر یک با ٣ درصد و سایر اقامتگاه‌ها با ٢ درصد بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18018
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.