درخواست از صداو سیمای استان: در کنار اخبار کشفیات راجع به نقاط مثبت استان هم برنامه بسازید

استاندار صنعت گردشگری را پردرآمد و کم هزینه دانست و فهرستی از اقدامات انجام شده در حوزه میراث که با حضور بخش خصوصی انجام شده بدین شرح ارائه داد :

 بناهای کنسولگری انگلیس، خانه حاج آقا علی رفسنجان بزرگترین خانه خشتی جهان، حمام باغ لله که بیش از یک هزار متر وسعت دارد،  باغ بیرم آباد که کمتر از باغ شاهزاده نیست،  بیمارستان تاریخی نوریه که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد، قلعه اردشیر و قلعه دختر در حال بازسازی هستند.

«رزم حسینی» از مرمت بازار گفت و اینکه کاروانسرای وکیل شهر کرمان که۳۰ سال در گرو شخصی بود، در این دولت تعیین تکلیف شد و بزودی وارد جاذبه های توریستی کرمان می شود. وی همچنین نوید باز سازی حمام ظهیرالدوله را داد.

به گفته «رزم حسینی» با پیشرفتهای اخیر قلعه گنج، ۶۰ گردشگر خارجی در هتل کپری این شهر اقامت شبانه داشتند. وی این امر را نتیجه امنیت ارزیابی کرده و می گوید که امنیت پایدار گردشگر جذب می کند و حضور گردشگران امنیت پایدار می آورد.

او کلا سهم ایران از بازار گردشگری دنیا را کم ارزیابی کرد و رتبه گردشگری کرمان را در کشور پایین خواند و خواهان همت فعالین در این صنعت شد و افزود وقتی مهمترین هواپیمایی کشور از کرمان است و جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی در این شهر داریم،  نباید کرمان سهم اندکی در گردشگری داشته باشد.

در ابتدای جلسه رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی به  بیان دیدگاهایش پرداخت و گفت که گردشگرى نقش ويژه اى در توسعه پايدار و ايجاد اشتغال دارد و به این دلیل مورد توجه کشورهاى بزرگ قرار دارد. ما نیز  خوشبختانه پس از برجام توفیقات خوبی در بخش گردشگری داشتیم.

«سیاوشی» با اشاره به تغییر نگاه گردشگران به کرمان پس از سفر به این شهر افزود  که با توجه به نزدیکی استان به مرزهای افغانستان و اخبار مربوط به کشفیات مواد مخدر تصویر نادرستی از کرمان در اذهان شکل گرفته است. افراد فکر می کنند کرمان استان نا امنی است، همه می دانیم که اصلا اینگونه نیست. در دیدار با رئیس صدا و سیمای استان خواستیم ضمن پخش اخبار مربوط به کشفیات سازمانهای مختلف، از جاذبه ها و نقاط مثبت استان هم برنامه تهیه شود.

او ادامه داد که کميسيون گردشگرى اتاق بازرگانی  سعى کرده با حضور فعالان بخش گردشگرى در راستاى بررسى و رفع موانع گام بردارد.

به گفته سیاوشی  امسال سه رویداد مهم در بخش گردشگری استان اتفاق افتاد: ابر ماراتن کوير با حضور بيش از سى دونده از سراسر جهان در عمق کوير برگزار شد. نمايشگاه عکس گردشگرى اقدامى ارزنده در جهت معرفی پتانسيل هاى استان بود. برگزارى نمايشگاه گردشگرى در کرمان نيز از اقدامات ارزنده ديگر بود.

وی افزود ایران امسال میزبان کنوانسيون گردشگرى ۲۰۱۷ است.  حدود صد نفر از راهنمايان گردشگرى مهمان کرمان خواهند بود. سعی می کنیم حدود ده نفر از مديران بزرگ ترين آژانس هاى مسافرتى که گردشگر وارد ايران مى کنند را به کرمان دعوت کنيم تا با جاذبه های استان آشنا شوند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=3731
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.