رشد 78درصدی استقبال از اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمان در سال جاری

حامد لنگری‌زاده مسوول واحد بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار کرمان با بیان اینکه در نوروز 98 نزدیک به یکصد هزار و 705 گردشگر به کرمان وارد شدند که از این تعداد 50 هزار و 298 نفر از اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمان بازدید کردند، اظهار کرد: در ایام نوروز سال جاری استقبال از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان کرمان رشد 78درصدی یافت.

لنگری‌زاده افزود: بیشترین بازدیدها از مناطق شهداد با 40 درصد، بافت با حدود 25 درصد و شهربابک با 20 درصد انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی بم امسال در حال تکمیل بودند و آنچنان که باید فعالیتی نداشتند، اظهار کرد: از میان بوم‌گردی‌های دارای مجوز در بم، فقط حدود 9 درصد در ایام نوروز 98 فعالیت داشتند.

مسوول واحد بوم‌گردی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه در استان کرمان ۳۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد، تشریح کرد: بیشتر این اقامتگاه‌های  بوم‌گردی به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و در هر اقامتگاه تعداد 3 تا 4 نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمان در روستاهای بخش شهداد و شهرستان‌های بافت و جیرفت پراکنده شده‌اند، افزود: استان کرمان در حوزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از لحاظ تعداد، کمیت و کیفیت رتبه اول کشوری را دارد.

لنگری‌زاده در خصوص تاثیر ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در گردشگری استان تصریح کرد: خوشبختانه در نوروز امسال استقبال گردشگران داخلی و خارجی از این اقامتگاه‌ها  بسیار خوب بوده است؛ گردشگران خارجی که به کرمان سفر می‌کنند بیشتر مشتاق بازدید از روستاها، آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم آنها و خرید صنایع دستی هستند.

وی با بیان اینکه گردشگران داخلی نیز به دلیل مقرون به‌صرفه بودن هزینه‌های اقامتگاه‌های بوم‌گردی از این اقامتگاه‌ها استقبال خوبی داشته‌اند و از سوی دیگر این اقامتگاه‌ها انسان‌ها را از شهرهای صنعتی دور کرده‌ و افراد می‌توانند از نزدیک خدمات اورگانیک و طبیعی استفاده کنند، افزود: استان کرمان به دلیل تنوع اقلیمی بالا قابلیت جذب گردشگر را دارد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان، باعث ایجاد تنوع انتخاب در امر اقامت گردشگران داخلی و خارجی می‌شود‌.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=26580
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.