تعطیلی شمار زیادی از دفاتر مسافرتی کرمان طی سال جاری

مسعود دهقانی در گفت‌وگو با کرمان نو با بیان اینکه در ماه‌های اخیر 20 درصد تعطیلی دفاتر خدمات مسافرتی در کرمان داشته ایم، اظهار کرد: شمار زیادی از دفاتر مسافرتی کرمان طی سال جاری به دلیل شرایط رکود تعطیل شده اند و به جرأت می توانیم بگوییم که افت صددرصدی داشته ایم.

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه بسیاری از دفاتر تعطیل شده از لیست ما خارج شده اند، افزود: بسیاری از دفاتر تعطیل شده رسما تعطیلی خود را به دلایلی از جمله، پایان قرارداد اجاره‌نامه و یا عدم تمدید دوباره، به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام نکرده اند.

دهقانی در خصوص وضعیت گردشگری استان نیز تصریح کرد: در کل می توان گفت در حال حاضر وضعیت گردشگری استان خوب نیست و خبرهایی که از دیگر دفاتر و همکاران به گوش ما می رسد حکایت از حال و روز ناخوش این بازار ارزشمند دارد.

این مقام مسوول درباره نبود عزم لازم برای جذب بیشتر گردشگران از سوی دفاتر، باتوجه به شرایط موجود تشریح کرد: اگر دقت کرده باشید زمانی که رکود در بازار به وجود می آید دیگر همه حالت تدافعی می گیرند. یعنی متاسفانه دیگر کسی نمی آید مثلا برای تبلیغات کسب وکارش هزینه کند. در حالی که به اعتقاد من که سال ها در حوزه خدمات مسافرتی و گردشگری استان مشغول فعالیت هستم چنین رویکردی کاملا اشتباه است. دهقانی در ادامه تاکید کرد: فعالان عرصه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اگر واقعا بخواهند در این بازار بمانند ناگزیر هستند از حالت دفاعی خارج شوند و به جلو گام بردارند چراکه در غیر این صورت اتفاق خاصی برای کسب وکار آنها نخواهد افتاد.

آینده گردشگری کرمان روشن است

وی با اشاره به اینکه به رغم شرایط موجود، آینده‌ خوبی برای گردشگری استان کرمان متصور هستیم، درباره اقدامات صورت گرفته برای جذب بیشتر گردشگران، اظهار کرد: آینده گردشگری کرمان به لحاظ تورهای ورودی خیلی خوب است. در سال چند تور اینفو داشتیم و از مدیران آژانس های مسافرتی معتبر کشور دعوت کردیم که مهمان کرمان باشند و از هتل های ما بازدید کنند. دهقانی در ادامه صحبت هایش به ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری استان از جمله هفت اثر جهانی، ارگ بم، ارگ راین، باغ شاهزاده ماهان و خانه حاج آقاعلی اشاره کرد و افزود: با اقداماتی که صورت گرفته به جرات می توانم بگویم که گردشگری نوروز امسال در دستان کرمانی ها خواهد بود.

حضور کرمان در نمایشگاه برلین

نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه باید آثار منحصربه فرد کرمان را که شناسنامه کرمان هستند به دنیا بشناسانیم، افزود: در نمایشگاه بین المللی برلین که بزودی برپا می شود برای کرمان غرفه ای گرفته ایم که قرار است بیشتر آثار تاریخی و فرهنگی مان را در آنجا به نمایش گذاشته شود تا گردشگران خارجی هرچه بیشتر با کرمان و قابلیت های آن آشنا شوند.

قیمت بلیت‌های کرمان به تهران 190 تا 230 هزار تومان است

دهقانی در خصوص قیمت بلیت های ایرلاین های کرمان نیز گفت: در حال حاضر قیمت بلیت های هواپیمایی کرمان با توجه به تورم موجود واقعا خوب و مناسب است. این در حالی است که متاسفانه در ماه های گذشته به دلیل افزایش قیمت دلار تا 17 هزار تومان و طی یک بازه کوتاه مدت یک اتفاق نادر افتاد که با افزایش ناگهانی بلیت ها تا 480 هزار تومان نیز مواجه شدیم که خوشبختانه این روند تدوام پیدا نکرد و قیمت ها دوباره به حالت اول بازگشت. دهقانی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت بلیت های کرمان به تهران 190 تا 230 هزار تومان است افزود: در حال حاضر ایرلاین های زاگرس و ایران‌ایر به خطوط هوایی کرمان اضافه شده که پیش بینی می کنیم با به وجود آمدن یک بازار رقابتی، خودبه خود قیمت بلیت ها پایین می آید و در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23430
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.