سلطانی‌فر: راهنمایان گردشگری از ۱۰۰ کشور دنیا به کرمان می‌آیند

به گفته مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در بهمن‌ماه ۹۵ بزرگ‌ترین جمع راهنمایان گردشگری (تور لیدر) از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به ایران می‌آیند که در رقابت با سنگاپور و دانمارک این میزبانی را به دست آوردیم. وی از این فرصت برای معرفی بهتر جاذبه‌های گردشگری یاد کرد و وعده سفر این میهمانان به کرمان را نیز داد.

سلطانی فر می‌گوید در حالی که در طول ۴۰ سال گذشته ۱۶ اثر باستانی ثبت جهانی شده بود گفت ما ظرف سه سال پنج پرونده را ثبت جهانی کردیم.

وی از طرح اشتغال ویژه ۱۴۰ هزار نفر در دو بخش گردشگری و صنایع‌دستی با اختصاص پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ خبر داد.

معاون رئیس‌جمهور تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را در پی انتظار سال گذشته رهبری مبنی بر جدیت، دقت و تمرکز بیشتر روی این کار دانست و گفت هم‌اکنون رهبری در این خصوص رضایت نسبی دارند. وی از اسحاق جهانگیری رئیس این ستاد به‌عنوان یکی از فرزندان استان کرمان یاد کرد و محورهای اصلی این عرصه را که دولت دنبال می‌کند تمرکز زدایی و اعتای اختیارات بیشتر به مدیران استانی و شهرستانی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اعلام کرد.

سلطانی با نام بردن از ایران به‌عنوان یک «کشور موزه» به تاریخ ۱۰ هزار ساله کشور اشاره کرد و گفت تاکنون کمتر از ۵ درصد آثار تاریخی، ثبت شده و ۹۵ درصد آن در دل خاک است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=2928
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.