شهرداری بافت تاریخی کرمان راه اندازی می‌شود

به گزارش کرمان نو، “مهران عالم زاده” در دیدار با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه شهرداری کرمان بسیار علاقمند به فعالیت وکمک در حوزه بافت تاریخی است، اظهارکرد: در حال حاضر بافت تاریخی شهر کرمان دچار یکسری عقب ماندگی ها است که امیدواریم با همکاری میراث فرهنگی جبران شوند.
وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی مهمترین ارزش افزوده شهر کرمان محسوب می شود، افزود: کوچکترین کاستی و یا کم کاری در بافت تاریخی جبران ناپذیر خواهد بود.
عالم زاده با بیان اینکه ایجاد زیرساخت در هر حوزه ای امکان پذیر است، تصریح کرد: البته این مسئله در حوزه میراث فرهنگی و بافت تاریخی تابع شرایطی است و باید در حفظ هویت فرهنگی شهر کرمان بسیارکوشا باشیم.
وی از راه اندازی شهرداری بافت تاریخی کرمان تا یکماه آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر شهردار بافت تاریخی کرمان نیز انتخاب شده و فعالیت های زیرساختی انتقال بخش از اختیارات سازمان های تابعه شهرداری در حال انجام است.
شهردار کرمان با بیان اینکه در مرحله نخست نگاه شهرداری بافت تاریخی کرمان، از نوع درآمد زایی نخواهد بود، تصریح کرد: اما با آماده ساختن زیرساخت ها و رونق بافت تاریخی به صورت ناخودآگاه شاهد درآمدزایی برای مجموعه شهرداری و دیگر دستگاههای مرتبط خواهیم بود.
عالم زاده به پروژه های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری کرمان مانند پیاده راه شدن میدان توحید (ارگ) و میدان شورا، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر محور گردشگری شهر کرمان نیز با همفکری کارشناسان شهرداری و میراث فرهنگی تعریف و تعیین شده و این پروژه در مرحله اجرا قرار دارد.
وی در خصوص آخرین وضعیت خانه شهر کرمان، خاطرنشان کرد: بزودی عملیات مرمتی این اثر ثبت ملی آغاز می شود و این مجموعه با کاربری گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=30140
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.