موافقت کارگروه گردشگری با طرح ساماندهی اطراف مجموعه‌ی ارگ‌ قدیم بم‌

کارگروه گردشگری پیش از ظهر امروز با حضور معاونت عمرانی استانداری کرمان در حالی برگزار شد که مدیر کل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان در این جلسه حضور نداشت.

طرح گردشگری ارگ قدیم بم
فرماندار شهر بم در خصوص طرح گردشگری ارگ قدیم بم توضیح داد: مجموعه ارگ قدیم بم ظرفیت‌‌های ویژه‌ای دارد که می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند. بم دارای چهار قابلیت متفاوت اعم از ارگ قدیم بم، باغات خرما و منظر فرهنگی، قنوات و همجواری با کویر است که باغات در حال خشک و تفکیک شدن هستند. ارگ قدیم خود به تنهایی در عرصه بین الملل شناخته شده و پس از زلزله اگرچه بازسازی شهر بم در اولویت قرار گرفت اما معروفیت این بنا هنوز پابرجاست.
هادی شهسوار پور ادامه داد: با توجه به این که هدف از ایجاد این طرح جذب گردشگران خارجی است، از سرمایه گذاران دعوت به عمل می‌آید تا با انجام این طرح مشکلات زیرساختی گردشگری ارگ بم بهبود پیدا کند، با ایجاد اقامتگاه‌های گردشگری، استفاده از ظرفیت نخلستان‌ها(هشت و نیم هکتار فاز اول باغات نخل در جنوب مجموعه) نورپردازی متنوع مناسب فضا و… که از برنامه های اصلی این طرح هستند، می توان به اقتصاد این منطقه رونق بخشید.
از آنجایی که طرح گردشگری ارگ جدید باید با مشاور و با برنامه ریزی‌ پایگاه جهانی و کمیته‌های مرتبط باشد، پیشنهاد ساماندهی اطراف ارگ قدیم برای جذب گردشگر مورد تاییدکارگروه گردشگری قرار گرفت و مصطفی موسوی آیت اللهی معاونت عمرانی استاندار از نماینده شهرداری بم خواست که سریعا فکری برای بلوک چینی‌های دور باغات خرما که به منظور تفکیک باغات صورت گرفته، داشته باشند.

حواشی جشنواره 2020
در ادامه این جلسه به نحوه برگزاری جشنواره 2020 پرداخته شد که شهردار کرمان هدف از برگزاری این جشنواره یک ماهه را معرفی کرمان به گردشگران در سطح کشوری اعلام کرد و ادامه داد: از همه ارگان هایی که می‌توانند برای اجرای این جشن کمک کنند می خواهیم که پای کار بیایند.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات گردشگری اعلام کرد: 134 آژانس هواپیمایی در استان مشغول به کار هستند که شهرداری فقط با یکی از آن ها برای جشنواره صحبت کرده است، اگرچه این اتفاق افتاده اما با این حال ما حاضر به انجام هر کمکی هستیم.
جهانشاهی معاون گردشگری شهرداری در پاسخ گفت: هماهنگی انجام کارها با میراث فرهنگی انجام شده بود و ما منتظر برگزاری کارگروه بودیم.
رئیس انجمن راهنمای گردشگران در استان هم در این جلسه از نبود برنامه منظم در کارگروه گلایه‌مند بود و خواست که از قبل مهمانان از کنداکتور جلسات باخبر باشند تا درزمینه موضوعات جلسه، آماده صحبت باشند.

قرار شد که سریعا جلسه‌ای به منظور سامان دهی برنامه‌های جشنواره 2020 برگزار شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29587
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.