چراغ گردشگری بم هنوز روشن است

این نمایشگاه با هدف معرفی ظرفیت‌ها و برنامه‌های نوروزی کل استان‌ها و سایر توانمندی‌های کشور در حوزه گردشگری از ۳ تا ۶ بهمن ۹۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، به گفته مسوولان برگزاری نمایشگاه، سالن ۳۸ امسال به استان‌ها اختصاص دارد و در این سالن هر استان ظرفیت‌ خود را به نمایش خواهد گذاشت.

علاوه بر غرفه گردشگری استان کرمان که از سوی اداره کل میراث فرهنگی کرمان برپا شده، شورای شهر و شهرداری بم اقدام به برپا کردن غرفه‌ای اختصاصی برای گردشگری شهر بم کرده است.

شهر بم یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای استان کرمان است. ارگ قدیم بم تا پیش از زلزله ویرانگر سال 82 پربازدیدترین مکان تاریخی ایران بود.

اگرچه پس از زلزله گردشگری بم هنوز نتوانسته رونق گذشته خود را بازیابد اما اقداماتی همچون راه اندازی غرفه گردشگری مختص این شهر در بین غرفه‌های استانی، نشان می‌دهد چراغ گردشگری در بم هنوز روشن است.

سعیداعظم واقفی، مدیرعامل آژانس ایران دوستان می‌گوید که بم مکانی شناخته شده اما کمرنگ است و متاسفانه باتوجه به اینکه هواپیمایی ماهان متعلق به استان کرمان است اما گرانترین پرواز تهران-کرمان را دارد و حتی یک‌پرواز مستقیم از کرمان به کشور خارجی ندارد و این ضربه بسیار سنگینی به صنعت توریسم برای این استان دارد.

مصطفی سروی، مدیرعامل آژانس ایرانیان جورنی هم در این رابطه گفت که برگزاری جشنواره های متعدد و اجرای پروژه های جهانی در بم کمگ شایانی به صنعت گردشگری خواهد داشت و با نقطه گذاری یکسری مسیر و نمایشگاه مشخص و برگزاری کلاس های آموزشی برای کارمندان آژانس های مسافرتی بم در جهت توسعه و اعتلای این صنعت بزرگ گام برداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15878
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.