گرانی بلیط هواپیما دردسری برای گردشگر داخلی و خارجی

مهدی سیاوشی در نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان اظهار کرد: افزایش نرخ بلیط هواپیما که منشا آن محاسبه نرخ ارز در بازار ثانویه است، باعث افزایش شدید قیمت گردشگری داخلی و خارجی شده و ممکن است این موضوع به کاهش تعداد گردشگر خارجی منجر شود.
سیاوشی با بیان اینکه با کاهش گردشگران خارجی، ایرلاین های خارجی پروازها را کم و یا لغو می کنند که تاثیر منفی بسیاری در گردشگری خارجی خواهد داشت ادامه داد: افزایش قیمت بلیت های داخلی نیز بر گردشگری داخلی تاثیر گذاشته است که امیدواریم با همفکری تشکل های بخش خصوصی در حوزه گردشگری چاره ای برای این امر مهم اندیشیده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به شرایط اخیر به وجود آمده گفت: در زمینه توسعه توریسم خارجی به ویژه حوزه سلامت در استان اقدامات بسیاری انجام شده اما با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، برای جلوگیری از هدر رفت زمان، به سمت توریسم داخلی رفتیم که آن هم با افزایش بلیط‌های پروازهای داخلی با مشکل مواجه شده است.

غلامرضا فرخی افزود: فعالیت تورهای غیر مجاز در استان افزایش یافته و این موضوع باید با جدیت پیگیری شود زیرا فعالیت آژانس‌های استان را به خطر انداخته است.
لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=19184
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.