ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان در کشور سامان مناسب ندارد

رییس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه وضعیت این دانشگاه در سراسر کشور از نظر بنا چندان بسامان نیست گفت: با اجرای طرح احداث ساختمان در این دانشگاه زمینه تعالی و رشد دانشجو-معلمان و ارتقای جایگاه فرهنگیان نیز فراهم می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، رضامراد صحرایی روز شنبه در جریان دیدار با استاندار کرمان افزود: برای احداث دانشگاه فرهنگیان در کرمان زمین موردنیاز اختصاص یافته است و امیدواریم این پروژه از جمله طرح هایی باشد که در سفر رییس جهمور به این استان افتتاح شود.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه فضیلت دارد اما اگر در راستای تربیت معلم باشد، فضیلت بیشتری پیدا می کند تصریح کرد: کشورهایی که معلمان شایسته داشته باشد قطعا آبادتر خواهند بود زیرا توجه به معلمان زمینه ساز رشد و پیشرفت کشور می شود.
رییس دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: معتقدیم در راستای ریل موجود آموزش و پرورش کشور باید ریلی موازی دانشگاه فرهنگیان نیز طراحی و اجرا شود.
وی اظهارداشت: دانشگاه فرهنگیان با سایر دانشگاه ها متفاوت است زیرا امکانات خوابگاهی، مسجد، امکانات ورزشی و دیگر امکانات مجهزی دارد.
صحرایی با تاکید بر اینکه طی سال های گذشته به تربیت معلم توجه ویژه‌ای نشده است تصریح کرد: طبق شواهد جمعیت شناختی پیش بینی می شود تا سال ۱۴۲۰ در ایران حدود ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت داشته باشیم که ضرورت دارد ورودی و خروجی دانشگاه فرهنگیان نیز سه برابر شود؛ یعنی ورودی این دانشگاه در آینده کمتر از ۷۵ هزار نفر نخواهد بود.

وی گفت: چارچوب خوبی برای احداث دانشگاه فرهنگیان طراحی شده که امیدواریم همه ما این کار مهم را بزرگ بشماریم.
صحرایی افزود: اگر معلم تربیت شود آینده کشور نیز ساخته می شود لذا باید فضای مناسبی را برای رشد دانشجویان و معلمان اختصاص دهیم.

استاندار کرمان نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان از جنبه های مختلف دارای اهمیت است.

محمدمهدی فداکار افزود: شاید در دوره ای به این دلیل که تربیت معلم به حاشیه رفته بود ظلمی نسبت به دانشجو-معلمان و معلمان صورت گرفت که باید جبران شود.

وی اظهار داشت: به طور قطع یاریگر دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش هستیم و با حمایت خیران این طرح جامع احداث می شود.

فداکار ادامه داد: ساختمان دانشگاه فرهنگیان در کرمان و کشور با سبک معماری ایرانی اسلامی بنا می شود.

استاندار کرمان گفت: بخش های مختلف این دانشگاه با حمایت خیران تکمیل خواهد شد که امیدواریم به طور جدی پیگیری ها اعمال تا با بهترین طراحی و کیفیت بالا ساخته شود.

گفتنی است، رییس دانشگاه فرهنگیان کشور به همراه رییس دانشگاه فرهنگیان کرمان، مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان و جمعی از اعضای بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان با استاندار کرمان دیدار و گفت و گو کردند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89840
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.