فعالیت ۳۷۴ پایگاه اوقات فراغت دانش‌آموزان در کرمان آغاز می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۳۷۴ پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از ۱۴ تیر سال جاری در این استان فعال می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، صدیقه مرادی افزود: آیین آغاز به کار پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان کرمانی به صورت نمادین و به میزبانی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرمان، ۱۴ تیر برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در کرمان تا ۳۱ مرداد سال جاری فعال خواهد بود تصریح کرد: دانش آموزان می توانند برای ثبت نام در این پایگاه ها در هفته های اول و دوم تیرماه اقدام کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین به تبیین ساماندهی نیروی انسانی در حوزه پرورشی و فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: این اداره کل به ۲۲۱ نیروی پرورشی برای سال تحصیلی جدید نیاز دارد که تاکنون ۹۰ نیروی پرورشی به شرط فعالیت در آموزش ابتدایی منتقل شده اند که به منظور کاهش آسیب های اجتماعی ضرورت دارد نیروهای پرورشی در پست های دیگر به کار گرفته نشوند.

وی اظهار داشت: ۵۵۹ مربی پرورشی و مشاور در آموزش و پرورش استان کرمان در سایر پست ها فعالیت می کنند که اگر در پست خود به کار گرفته شوند، بخشی از کمبود نیرو در حوزه پرورشی جبران می شود.

مرادی گفت: ۱۴۴ نفر نیزبا رشته های شغلی دیگر و در برخی موارد بدون تخصص در حوزه مشاوره و پرورشی، در پست های پرورشی قرار گرفته اند.

وی افزود: ۲۴۹ نیروی حوزه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش کرمان در سال جاری بازنشسته می شوند که اگر در صورت امکان استمرار فعالیت آنها فراهم شود، بخشی از کمبود نیروی انسانی در این بخش جبران می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71735
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.