جشنواره روز ملی حفاظت از یوزپلنگ ایرانی در زرند

سومین دوره جشنواره روز ملی یوزپلنگ ایرانی با حضور علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش در شهرستان زرند برگزار شد.

زهرا محمدرضایی دبیر برگزاری سومین دوره جشنواره روز ملی یوزپلنگ ایرانی شهرستان زرند گفت: این جشنواره با تلاش گروه حامیان محیط زیست زرند و با حضور علاقمندان به این گونه در خطر انقراض و حیات وحش در پارک شهید زرند برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان او افزود: این جشنواره در قالب مسابقه نقاشی کودکان، کارگاه آموزش و فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست با حضور کارشناسان و سخنرانی مسئولین همراه بود.

محمدرضایی همچنین افزود: تعداد ۸۰ کودک در مسابقه نقاشی با موضوع حمایت از حیات وحش این جشنواره شرکت کردند که در پایان به قید قرعه هدایایی به آن‌ها اهدا شد.

او ضمن اشاره به اینکه یوزپلنگ آسیایی در حال حاضر فقط در کشور عزیزمان ایران زیست دارد گفت: روز ملی حفاظت از یوزپلنگ آسیایی به ما یادآوری می‌کند که برای حفظ این میراث طبیعی چه مسئولیت سنگینی در قبال خالق هستی و در قبال جهانیان داریم.

همچنین آقای رحیم منتظر رییس محیط زیست شهرستان زرند طی سخنانی در این مراسم گفت: یوزپلنگ آسیایی یا یوزپلنگ ایرانی یک گونه بشدت در معرض خطر انقراض از یوزپلنگ است که اکنون تنها چند ده قلاده از آن در ایران یافت می‌شود.

رحیم منتظر در ادامه افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی برای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی از جمله پروژه حفاظت از یوز در کشور، اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی در راستای فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست و این گونه حیات وحش صورت گرفته که همین امر سبب کم شدن سرعت انقراض این گربه سان زیبا شده است.

او همچنین با اشاره به نقش پررنگ مردم در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و خدادادی افزود: نذر طبیعت در قالب تهیه علوفه، آبرسانی و نصب تانکر آب برای حیات وحش گوشه‌ای از اقداماتی است که مردم میتوانند در آن برای حفظ محیط زیست پیرامون خود مشارکت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=32729
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.