رئیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان خبر داد:


کاهش 7 درصدی تصادفات درون شهری در کرمان

تصادفات درون‌شهری استان کرمان در نیمه نخست سال جاری ۹۵ قربانی گرفته که ۳۸ مورد از این تعداد در شهر کرمان رخ داده است. قربانیان تصادفات این آمار نسبت به سال گذشته که 102 کشته بوده کاهش حدود 7 درصدی داشته است.

سرهنگ یوسف نجفی، رئیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با بیان اینکه تصادفات منجر به فوت در شهرها بسیار تلخ و ناگوار است تصریح کرد: به طور متوسط ماهانه ۲۰ نفر جان خود را در تصادفات شهری از دست می دهند و سال گذشته ۱۲ هزار نفر در تصادفات شهری مجروح شدند.

رئیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان ادامه داد: در پنج ماهه امسال پنج هزار و ۹۷ نفر در تصادفات درون شهری مجروح شدند که این تعداد در سال قبل پنج هزار و ۲۱۲ نفر بودند که ۲ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه شهر کرمان در برخی مواقع ۵۰ درصد حوادث تصادفات شهری را در استان به خود اختصاص می دهد گفت: در پنج ماهه امسال ۲ هزار و ۵۳۴ نفر مصدومی داشتیم  که نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل ۳۳۶ نفر حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ نجفی به شهرستان های دارای بیشترین سهم تصادفات درون شهری را اشاره کرد و گفت: شهر کرمان ۴۰ درصد تصادفات فوتی و ۴۹ درصد تصادفات جرحی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: شهرستان رفسنجان ۹ درصد فوتی و ۹ و نیم درصد جرحی، سیرجان هشت درصد فوتی و ۶ درصد جرحی،  بم هفت درصد فوتی و هشت درصد جرحی و قلعه گنج ۹ درصد جانباختگان را در حوادث درون شهری به خود اختصاص داده است.

سرهنگ نجفی گفت: بافت، رابر، عنبرآباد،  رودبار، نرماشیر، انار، ریگان و فهرج هشت شهرستانی هستند که آمار فوتی در تصادفات درون شهری طی پنج ماهه گذشته نداشته اند و عمده افرادی که در تصادفات جان خود را از دست می دهند عابرین پیاده یا راکبان و سرنشینان موتورسیکلت ها هستند.

وی افزود: ۴۵ درصد فوتی های تصادفات درون شهری در پنج ماهه امسال را عابرین پیاده،  ۳۵ درصد را موتورسواران و ۲۰ درصد را رانندگان و سرنشینان سایر وسایل نقلیه تشکیل می دهند.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: دلیل عمده تصادف عابرین پیاده این است که خطر تصادف شهری را باور ندارند و راننده ها نیز توجه کافی به حقوق عابران نمی‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=37768
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.