بخش بیماران مشکوک به کرونا در کرمان| رنج کادر درمان از کمبود امکانات

تصاویر منتشر شده از بخش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان افضلی‌پور کرمان نشان می‌دهد نه تنها خبری از لباس مخصوص برای پرستاران و کادر درمانی نیست که بعضا برخی حتی دستکش هم ندارند.

«کادر درمان، خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.» این گزاره درست، در روزهای اخیر چندین بار تکرار شده. کادر درمان که تاکنون چندین قربانی هم داشته، همچنان برای مبارزه با کرونا باید خطر ابتلا به این ویروس خطرناک را به جان بخرد.

از آنجایی که پرستاران و پزشکان بیشترین تماس را با بیماران کرونایی دارند، باید بیش از دیگران احتیاط کنند تا به کرونا مبتلا نشوند. اگرچه رعایت بهداشت فردی جزو اولین ملزوماتی است که کادر درمان باید رعایت کند، اما از سوی دیگر این افراد نیاز به امکاناتی همچون لباس مخصوص، ماسک و دستکش هم هستند تا بتوانند از ابتلا به کرونا فرار کنند.

این چند سطر را نوشتم تا به گزارش تصویری برسیم که خبرگزاری تسنیم صبح امروز از بخش بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان افضلی‌پور کرمان منتشر کرده.

اولین چیزی که در برخی از این تصاویر، توی چشم می‌زند، محروم ماندن کادر درمان از لباس مخصوص و بعضا حتی دستکش است. به این تصاویر نگاه کنید:

این تصاویر را با کادر درمان بیمارستان‌های دیگر استان‌ها مقایسه کنید:

کمبود امکانات در کرمان بیشتر است؟

مقایسه این تصاویر نشان دهنده تفاوت نوع امکانات کادر درمان درگیر با کرونا در کرمان و دیگر شهرهاست که علوم پزشکی کرمان باید پاسخ دهد چرا نتوانسته امکانات لازم را فراهم کند؟

در همین حال نباید از یاد برد که علوم پزشکی کرمان و بیمارستان‌های شهر کرمان به مراتب وضعیت بهتری از جنوب این استان دارند. به طوری که سالاری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت روز گذشته به «کاغذ وطن» گفته بود:

در حال حاضر تا جایی که در توان دانشگاه علوم پزشکی است از پرستاران و کادر حفاظت می‌کنیم اما باید توجه داشت که این اندازه در شأن کادر درمان و پرسنل ما نیست و من به عنوان متولی و معاون درمان دانشگاه، تنها شرمنده پرسنل بیمارستان‌ها هستم.

اگرچه سعید نمکی، وزیر بهداشت روز گذشته در نامه‌ای به رییس جمهور کشورمان اعتراض کرد که «رواست گروهی دل به دریای آلودگی جهت رهایی مردم بزنند و گروهی لباس و ماسک اینان و بیمارانشان را در انبارها برای سودجویی صد برابری و یا قاچاق به دیگر کشورها تلنبار کنند؟» و از کمبود ماسک و دیگر امکانات خبر داد، اما سوال اصلی اینجاست که چرا همین امکانات محدود در هر استان با استان دیگر متفاوت است؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43847
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.