بررسی وضعیت کروناویروس در جهان | هشدار سازمان بهداشت جهانی به آمریکا

کروناویروس کشورهای زیادی را در کل جهان درگیر خود کرده است. از چین که مرکز اصلی شیوع این ویروس بود تا آمریکا و ایتالایی که بالاترین تعداد جان‌باختگان را دارد.

اقدامات انجام شده در مقابله با ویروس کرونا در جهان متفاوت است.

در ادامه به بررسی وضعیت تعدادی از کشورهای دنیا که درگیر کرونا هستند می‌پردازیم.

ایتالیا؛جریمه ٣ هزار یورویی برای افرادی که بدون دلیل موجه از خانه خارج شوند

ایتالیا بیشترین شمار جان‌باختگان ناشی از ابتلا به کرونا را در جهان دارد.

شمار جان باختگان ایتالیا به ۶ هزار ۸۲۰ نفر رسیده است.

کونته نخست وزیر ایتالیا تمدید قرنطینه در این کشور را تا پایان ماه جولای (۱۰ مرداد) را رد کرد و افزود: پس از آن که سازمان بهداشت جهانی از ویروس کرونا به عنوان یک ویروس همه‌گیر جهانی یاد کرد، تا ۳۱ جولای (۱۰ مرداد ۹۹) وضعیت فوق‌العاده اعلام شد.

نخست وزیر ایتالیا سه‌شنبه شب اعلام کرد، افرادی که بدون دلیل موجه از منزل خود خارج شوند، از۴۰۰ تا ۳ هزار یورو جریمه نقدی می‌شوند.

برقراری «وضعیت اضطراری بهداشتی» در فرانسه

کووید ١٩ در فرانسه تا نیم روز سه شنبه ٢٤ مارس منجر به ابتلا ١٩٨۵٦ نفر گردیده.

دولت فرانسه، در پی تصویب «قانون اضطرار برای رویاروئی با کووید ١٩»، برقراری «وضعیت اضطراری بهداشتی» در این کشور را برای مدت دو ماه از بامداد سه شنبه ٢٤ مارس اعلام داشت.

نخست وزیر فرانسه، اعلام کرد که آزادی خروج از خانه برای انجام ورزش تنها به یک ساعت در شبانه روز و رفت و آمد برای خرید تنها تا محدودۀ یک کیلومتری محل اقامت جایز است.

عدم رعایت این قاعده برای نخستین بار ١٣۵ یورو جریمه به دنبال خواهد داشت. اما مجازات تکرار آن به میزان سه بار در بازۀ زمانی ٣٠ روز تا شش ماه زندان و ٣٧۵٠ یورو جریمه افزایش می‌یابد.

. این محدودیت در بیشتر موارد آمد و شد در ساعات ٢٢ تا ۵ بامداد را ممنوع می‌کند. شهرهای «نیس»، «مونپُلیه»، «پِرپینیان»، «اَرَس»، «کُلُمب» و ده‌ها شهر دیگر از جمله آنها هستند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد آمریکا

سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه هشدار داد که با “شتاب بسیار سریع” پخش شدن ویروس، آمریکا ممکن است کانون بعدی شیوع کرونا باشد.

بیش از ۲۵ هزار مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در نیویورک شناسایی شده است.

همزمان با آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ابراز تمایل کرده که محدودیت‌های قرنطینه‌ای هرچه زودتر برداشته شوند، اندرو کومو، فرماندار نیویورک هشدار داده که میزان ابتلا در این ایالت بیش از آن خواهد بود که پیشتر برآورد می‌شد.

آقای کومو گفت: “حداکثر تعداد مبتلایان بیش از آنی است که برآورد می‌کردیم و زودتر از آنی که برآورد می‌کردیم به نقطه حداکثری شیوع خواهیم رسید.”

ووهان از قرنطینه کامل خارج می‌شود

همزمان رسانههای دولتی چین از خارج شدن تدریجی شهر ووهان، مرکز اصلی شیوع ویروس در چین و جهان، از قرنطینه از حدود دو هفته دیگر (هشتم آوریل) خبر دادند.

به گفته مقام‌های محلی، افرادی که دارای “کد سبز” در اپلیکیشن سلامت هستند، میتوانند در این تاریخ از شهر خارج شوند.

گفته شده در سایر مناطق استان هوبی، که مرکز آن ووهان است، روز پنجشنبه (۲۵ مارس) محدودیت مسافرتی برای افراد سالم برداشته خواهد شد.

چین گفته است طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۸ مورد جدید یافت شده که ۷۴ مورد آن کسانی بودند که از کشورهای دیگر به این کشور آمده بودند.

قرنطینه ۱/۳ میلیارد نفری در هند

در هند، نارندرا مودی، نخست وزیر، دستور قرنطینه سراسری در این کشور را با جمعیت یک میلیارد و سیصد میلیون نفر برای جلوگیری از شیوع کرونا اعلام کرد.

این دستور از نیمه‌شب امشب به وقت محلی اجرا می‌شود و سه هفته ادامه خواهد داشت.

پیش از این هم قوانین سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از شیوع کرونا در ایالت‌های مختلف هند وضع شده بود و وسائط نقلیه عمومی شامل اتوبوس و قطار هم فعالیت خود را متوقف کرده بودند.

دیروز سازمان هواپیمایی کشوری هند اعلام کرد بزودی پروازهای داخلی هم به حال تعلیق درخواهد آمد.

بیشترین آمار مرگ روزانه در اسپانیا

در حالی که تعداد مبتلایان به کرونای ٢٠١٩ در سراسر جهان به چهارصد هزار نفر رسیده، اسپانیا از مرگ ۵۴۰ نفر در یک روز خبر داده و آلمان هم بیشترین تعداد مبتلایان طی یک روز را ثبت کرده است.

اولین روز محدودیت‌ها در بریتانیا

در بریتانیا ۸۲ نفر دیگر جانشان را از دست داده‌اند و شمار مبتلایان از هشت هزار نفر گذشته است. برخی دانشمندان ابراز تاسف می‌کنند که دولت زودتر محدودیت تردد را برقرار نکرد.

در این کشور هم شهروندان اولین روز محدودیت‌ها را آغاز کردند.

از جمله این محدودیت‌ها ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر در اماکن عمومی بود.

افراد فقط برای کارهای ضروری مثل خرید مواد غذایی یا ورزش آن هم یک بار در روز میتوانند از خانه خارج شوند.

از دیروز بسیاری ازاصناف و مغازه ها به غیر از سوپرمارکت ها و داروخانه ها به دستور دولت بسته شد.

ژاپن

در ژاپن، المپیک توکیو به تعویق افتاده است.

تاجیکستان و افغانستان

در تاجیکستان، که تاکنون حتی یک مورد کرونا هم در آن گزارش نشده و جشن نوروزی پر جمعیتی هم در حضور رئیس جمهور برگزار شد، دولت تصمیم گرفته که مرز با قرقیزستان را ببندد.

در افغانستان شمار مبتلایان قطعی به ۷۴ نفر رسیده و همچنین اعلام شده که ۱۶ شهروند این کشور در ایران درگذشته‌اند. چهار نیروی ناتو که به تازگی به افغانستان اعزام شده‌اند در میان مبتلایان هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=45687
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.