ادامه سیر صعودی کرونا در کرمان| علوم پزشکی: عادی‌انگاری و مسافرت‌ها شیب شیوع را تند کرده

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید مسافرت ‌چند هفته اخیر، به هرمزگان و برگشت مسافران در افزایش تعداد مبتلایان به کرونا موثر بوده است.

چند روزیست که سیر نزولی موارد بستری در استان کرمان متوقف شده و در مواردی، شیب مختصری نیز مشاهده می‌شود.

طبق آمار دو هفته اخیر، موارد مثبت سرپایی افزایش یافته است.

دکتر حسین صافی‌زاده می‌گوید از دلایل این وضعیت‌می توان به دو مورد مهم اشاره کرد؛ نخست اینکه با کاهش موارد این مسئله تداعی شود؛ کرونا تمام شده و حساسیت مردم در رعایت پروتکل‌ها و احتیاط های مدنظر کاهش یافته و زدن ماسک و فاصله اجتماعی کمتر رعایت می‌شود.

او اضافه می‌کند کخ مورد دیگر، مسافرت‌های چند هفته اخیر، به ویژه به مناطق جنوب کشور از جمله هرمزگان و برگشت مسافران بوده که این مسئله نیز در افزایش بیماری موثر بوده است.

به گفته صافی‌زاده با افزایش موارد سرپایی، نگران افزایش موارد بستری هستیم و به تبع آن در هفته های بعد به تدریج موارد مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره احتمال بروز موج جدید بیماری در استان کرمان گفت که با توجه به شرایط موجود نگرانی بابت موج جدید وجود دارد و اگر بی توجهی به شرایط بهداشتی داشته باشیم، با توجه به وضعیت آب و هوایی، سرمای زمستان و اینکه تهویه در اغلب محیط های اداری و منازل کم است و همچنین با افزایش موارد ابتلا در روزهای اخیر، در اسفندماه افزایش موارد بستری و مرگ و میر را شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا او در پایان تصریح کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه، بر حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در محیط های کار و خارج از منزل تاکید داریم.

پیش از این هم وزیر بهداشت در ستاد استانی کرونا در کرمان نسبت به عادی‌انگاری در خصوص کرونا هشدار داده بود.

کرونا| وزیر بهداشت: عادی انگاری کنیم، به سیاه‌چاله اردیبهشت می‌رسیم

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64477
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.