نیمی از وقفیات حوزه سلامت کشور در رفسنجان است

علی اسماعیلی ندیمی روز گذشته در همایش تجلیل از خیّران سلامت شهرستان رفسنجان در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: جمعیت کشور به سمت مسن و پیرشدن می رود هر چه جمعیت پیرتر شود نیاز به بیمارستان و تخت بیشتر احساس می شود چرا که احتمال بروز بیماری ها بیشتر است.

وی بیان کرد: در کمتر از پنج سال گذشته ۴۳ هزار متر مربع ساخت و ساز به بهداشت و درمان رفسنجان اضافه شده و دو هزار متر مربع نیز در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وی ادامه داد: تخت های بیمارستانی به جمعیت در رفسنجان ۱.۴ تخت است یعنی به ازای هر یک هزار نفر ۱.۴ تخت بیمارستانی وجود دارد در حالی که متوسط کشوری ۱.۹ تخت است.

به گزارش مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ابراز داشت: می خواهیم بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان را به ۵۰۰ تختخوابی برسانیم تا در ۱۰ سال آینده پاسخگوی نیاز ما باشد. در زیر ساخت های درمانی در این شهرستان تا ۱۵ سال آینده کمک به توسعه نداریم.

اسماعیلی ندیمی با اشاره به اینکه مراکز درمانی رفسنجان و یکی هم در انار خیرساز است، تأکید کرد: اگر تا سال ۱۴۰۴ بخواهیم نسبت تخت به هزار نفر در رفسنجان و انار را به دو برسانیم باید هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در رفسنجان و انار داشته باشیم که با کمک مالی دولت امکان پذیر نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه بیمارستان ۱۵۰ تختی توسط خانواده نظری و بخش خصوصی در حال ساخت است، عنوان داشت: از محل وقفیات خیرانی از جمله مرحوم مرادی، نیک نفس، دیانتی و غیره درآمد حاصل از محصول پسته باغات آنها صرف حوزه درمان بیماران می شود به طوری که در این زمینه همه مراکز درمانی در این شهرستان از ناحیه وقف ایجاد شده است.

اسماعیلی ندیمی بیش از نیمی از وقفیات حوزه سلامت کشور را در رفسنجان برشمرد و افزود: به نوعی باید مراتب تقدیر و سپاس از خیران را داشته باشیم کسانی که گام در راه نیک برداشته اند و اگر وسعت و توانی داشته باشند به دانشگاه کمک می کنند.

وی اضافه کرد: در طول پنج سال گذشته بیش از ۳۵ میلیارد تومان از کمک های مردمی در انار و رفسنجان برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی هزینه شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=22360
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.