برای کرمان سهمیه واکسن آنفلوآنزا مشخص نشده است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تکذیب خبر منتشر شده مبنی بر «سهمیه ۵۰ هزار عددی استان کرمان از واکسن آنفلوآنزا» ادامه داد: هنوز هیچ واکسن آنفلوآنزایی نیز وارد استان نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره انتشار مطلبی مبنی بر “سهمیه ۵۰ هزار عددی استان کرمان از واکسن آنفلوآنزا” گفت: این موضوع واقعیت ندارد و هنوز سهمیه استان مشخص نشده و هیچ واکسن آنفلوآنزایی نیز وارد استان کرمان نشده است.

اسدی پور درباره علت تاخیر در تخصیص واکسن آنفلوآنزا به استان ها گفت: وزارت بهداشت و درمان صبر کرده‌ است که تمامی واکسن‌های درخواستی وارد کشور شود تا بتواند بین همه استان‌ها به درستی تقسیم کرده و سپس بحث توزیع را اجرایی خواهد کرد و تصور می‌کنم تا پایان هفته واکسن آنفلوآنزا وارد استان کرمان شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نحوه توزیع واکسن آنفلوآنزا در استان سخن به میان آورد و بیان کرد: توزیع واکسن آنفلوآنزا براساس دستورالعمل‌های کشوری خواهد بود به ‌طوری‌که در ابتدا واکسن در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی و سپس در داروخانه‌ها برای افراد خاص (افراد بالای ۶۵ سال و بیماران خاص) توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار رایگان خواهد بود، اظهار کرد: توصیه اکید می شود که افراد جوان و کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند به هیچ عنوان واکسن آنفلوآنزا تزریق نکنند.

اسدی‌پور درباره احتمال به وجود آمدن بازار سیاه واکسن آنفلوآنزا در کرمان گفت: ببرای دریافت واکسن آنفلوآنزا باید افراد کد ملی خود را ارایه دهند و تا این لحظه بازار سیاهی در استان کرمان به وجود نیامده است و اگر بازار سیاهی نیز به وجود بیاید قطعا آن واکسن‌ها تقلبی هستند زیرا به هیچ عنوان از داخل شبکه‌های بهداشت و داروخانه‌ها واکسنی به بیرون داده نمی‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55865
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.