رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت:


وضعیت بیماری کووید۱۹ در جنوب کرمان امیدوارکننده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت آخرین وضعیت کووید۱۹ را با ۱۷ بیمار بستری در جنوب کرمان امیدوارکننده عنوان کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر” اصغر مکارم” شرایط فعلی بیماری کووید۱۹ در جنوب کرمان را  نسبت به ماه‌های قبل مثبت ارزیابی کرد و افزود: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون مردم وضعیت بیماری کرونا را  آرام کرده، هر چند عده ای به سمت عادی انگاری رفته اند که این زنگ خطری است و کادر بهداشت و درمان باید در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی از آغاز واکسیناسیون تکمیلی سرخک از هشتم آبان ماه به مدت دو هفته خبرداد و اظهار کرد: واکسیناسیون سرخک برای کودکان ۹ ماه تا ۷ سال آغاز شده و یک لکه گیری در مناطقی است که ضرورت داشت.

مکارم درباره صحبت هائی مبنی بر در پیش بودن پیک ششم در کشور مطرح است و تغییراتی در روند بیماری اتفاق افتاده، گفت: خوشبختانه در جنوب کرمان هنوز شرایط کاملا آرامی داریم و تقریبا از ۵۳ بیمار بستری در هفت شهرستان بستری هستند، فقط ۱۷ مورد بستری کووید مثبت داریم که امیدواریم کمتر شود و شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به مردم اطمینان داد که زیرساخت های واکسیناسیون فراهم است، گفت: به همت کادر بهداشت و درمان زیرساخت های خوبی فراهم شده و  واکسن و فضا به اندازه کافی موجود است و در این زمینه بر اساس سامانه سیب جزو دانشگاه‌های پیشتاز در کلان منطقه هشت هستیم.

وی پوشش واکسیناسیون دانش آموزی را ۹۲ درصد عنوان کرد و گفت: ۸۰ درصد دوز اول واکسن به افراد بالای ۱۸ سال تزریق شده و در حوزه دانش آموزی هم ۹۲ درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول را داشته ایم که  جزو دانشگاه‌های سرآمد هستیم.

مکارم با بیان اینکه برای افراد غیرایرانی هم که مراجعه کرده اند واکسن تزریق شده، اظهار کرد: توصیه می شود  مردم حتما برای دوز دوم واکسن که در حال حاضر پوشش ۵۰ درصد در منطقه داریم هم مراجعه به موقع داشته باشند که بخشی از این میزان پوشش واکسن مربوط به زمان تزریق است و بخشی هم ممکن است مردم کم توجه شده اند که نباید این روند ادامه یابد.

وی از اهتمام ویژه نسبت به تزریق دوز سوم برای برخی بیماران پرخطر و  کادر درمانی خبر داد و افزود: اگر افرادی واکسن را دریافت کنند و همکاری لازم با نیروهای بهداشتی داشته باشند، شرایط مساعدی از نظر کاهش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا خواهیم داشت و این امر ثابت شده که در افراد واکسینه شده مرگ کاهش پیدا می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79303
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.