اجرای طرح ملی آموزش صنایع‌دستی در سه شهرستان استان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: طرح ملی آموزش صنایع‌دستی بر پایه اشتغال مولد پایدار در سه شهر استان کرمان اجرا می‌شود.

فریدون فعالی گفت: طرح ملی آموزش صنایع‌دستی بر پایه اشتغال مولد پایدار در شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه و با هدف توانمندسازی اقتصاد جوامع محلی و پرورش نیروی انسانی ماهر از یک ماه آینده آغاز می شود.

وی با بیان اینکه طرح ملی آموزش صنایع دستی در سه دوره مقدماتی، متوسطه و پیشرفته انجام می‌شود تصریح کرد: این طرح با تکیه بر رشته‌های بومی صنایع‌دستی منطقه از جمله گروه بافته‌های داری و زیراندازها اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: در فاز اول طرح ملی آموزش صنایع دستی برای ۲ هزار نفراشتغال ایجاد می‌شود که این تعداد تا چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیز قابل افزایش است.

وی بیان کرد: طرح مذکور از سوی نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است و با حمایت مالی شرکت سرمایه‌گذاری سمگا انجام می‌شود و این شهرستان‌ها به‌عنوان پایلوت آموزش صنایع‌دستی در کشور معرفی خواهند شد.

فعالی با اشاره به اینکه ایجاد تشکل‌های صنایع‌دستی به‌منظور برندسازی و تجاری‌سازی صنایع‌ دستی افزود: در این راستا ۳۰ فروشگاه صنایع‌دستی در سطح کشور با ظرفیت اشتغال‌زایی ۹۰ نفر به‌منظور توزیع مواد اولیه و عرضه محصولات صنایع‌دستی راه‌اندازی می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55464
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.