افزایش قیمت مصالح، سد راه پروژه های توسعه ای استان

آن طور که مدیر کل راه و شهرسازی استان می گوید تعداد زیادی از پیمانکارانی که با این مجموعه کار می کردند درخواست خاتمه پیمان داده اند.

کرمان نو-هزار و ۷۰۱ میلیارد تومان مبلغ ابلاغی بودجه سال ۹۹ برای اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای است که ۴۳۸ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

بنا به گزارش ارائه شده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان ۲۷۵ میلیارد تومان از این اعتبار در قالب تخصیص نقدی است که تاکنون دستگاه های اجرایی استان تنها توانسته اند ۵ میلیارد تومان از این اعتبار را هزینه کنند.

موردی که با انتقاد استاندار کرمان مواجه شد و از دستگاه های اجرایی خواست تا در این خصوص پاسخگو باشند.

به گفته مدیران دستگاه های اجرایی استان،افزایش قیمت مصالح ساختمانی و کافی نبودن نرخ های تعدیل و یا دیده نشدن این ضریب در اصل قرارداد منجر به لغو قرارداد پیمانکار شده است.

درخواست خاتمه پیمان، پیمانکاران

به نحوی که آن طور که علی حاجی زاده، مدیر کل راه و شهرسازی استان می گوید تعداد زیادی از پیمانکارانی که با این مجموعه کار می کردند درخواست خاتمه پیمان داده اند.

برخی از پروژه ها هم علی رغم برگزاری ۴ بار مناقصه هیچ متقاضی برایش وجود نداشته است.

این مطالب البته مورد پذیرش رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار نگرفت.

جعفر رودری در این رابطه گفت: عمده مشکل مربوط به قراردادی است که تعدیل در آن دیده نشده است. ضمن اینکه در بودجه ۹۹، بیش از ۶۰ درصد این هزینه ها به صورت نقد پرداخت می شود و در قالب اسناد خزانه نیست.

به گفته جعفر رودری ۶۱۸ میلیارد تومان از بودجه استان در قالب اعتبارات هزینه ای است که ۳۱۶.۷ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین در خصوص عمر متوسط پروژه های استانی، گفت: متاسفانه عمر متوسط پروژه های استانی از یک‌دوم هم کمتر است.

او افزود:دو عامل کیفیت نامناسب مصالح، آسفالت و بتن و عدم نیروی ماهر اجرایی بر می گردد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55894
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.