طی دولت تدبیر و امید


بیش از پنج هزار کلاس درس در کرمان ساخته شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ساخت پنج هزار و ۱۰۵ کلاس درس در این استان طی دولت “تدبیر و امید” خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، احمد اسکندری نسب در حاشیه سی و پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور به صورت مجازی افزود: تکمیل ۳۱۰ مدرسه نیمه تمام که عملیات ساخت این مدارس از قبل از سال ۹۲ با استفاده از ظرفیت خیران و جذب اعتبارات دولتی آغاز شده از جمله اقدامات انجام شده در هشت سال گذشته است.

وی اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه ساخت ۱۲۰ مدرسه در قالب ۷۳۳ کلاس درس با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در قالب طرح پویش کرمان “دانا” و تأمین بیش از ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان “اداری” اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از محل اعتبارات کشوری که ۱۰ میلیارد آن نقد و مابقی اوراق بهادار بوده است دیگر اقدام انجام شده در دولت تدبیر و امید است‌.

اسکندری نسب تصریح کرد: ساخت و بهره برداری از ۱۴ زمین چمن مصنوعی، ۲ استخر سرپوشیده و ۲ سالن ورزشی و وجود ۲۹ پروژه ورزشی در حال ساخت (سالن – مجتمع ورزشی) در استان کرمان نمونه ای از اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید است.

وی افزود: از پنج هزار و ۱۰۵ کلاس درس ساخته شده طی هشت سال قبل تاکنون، ۲  هزار و ۱۰۰ کلاس با اعتبارات دولتی، ۲ هزار و ۵۰ کلاس با حمایت خیران ساخته شده و ۹۵۰ کلاس درس نیز در حال ساخت است که از کل این تعداد سه هزار و ۵۲ کلاس طی سه سال گذشته ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: افزایش سرانه آموزش و پرورش از ۴.۹ مترمربع به ۵.۰۵ مترمربع، ساخت بیش از یک هزار و ۲۲۵ چشمه سرویس بهداشتی در مدارس مناطق کمتر توسعه یافته با استفاده از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی، سپاه ثارالله و خیران و راه اندازی مدرسه مجازی کنکور سراسری در مناطق جنوبی استان با حضور استادان برجسته کشوری و استانی دیگر اقدام انجام شده است.

وی بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی ویژه دانش آموزان، معلمان و اولیا با استفاده از ظرفیت بنگاه های اقتصادی و معادن استان کرمان، تهیه و توزیع تجهیزات و نرم افزارهای ویژه مدارس با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان در قالب تعامل و تفاهم با شرکت های تجهیزات آموزشی کشور و پوشش دانش آموزان بازمانده از تحصیل با استفاده از ظرفیت موسسه خیریه دارالاکرام نیز اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید است.

اسکندری نسب گفت: توزیع بیش از ۳۰۰ هزار بسته آموزشی بین دانش آموزان روستایی و مناطق دور دست استان کرمان در زیست بوم کرونا و استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی برای آموزش به دانش آموزان مناطق روستایی، آموزش دانش آموزان دیرآموز استان در قالب طرح معلمان افتخاری و راه اندازی ۲۱ هنرستان کارآفرینی با رویکرد تخصصی در راستای  ایجاد اشتغال و کار آفرینی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی از تشکیل کارگروه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی، برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت با حضور استادان برجسته کشوری و مولفان کتب درسی با حمایت بنگاه های اقتصادی و معادن استان، تشکیل و راه اندازی  ۲۵ انجمن علمی معلمان در استان، تدوین سند شتابخشی به امر سواد آموزی در استا، راه اندازی آزمایشگاه سلول های بنیادی و نانو در شهرستان های جیرفت، بم، سیرجان و کرمان و اجرای طرح چند معلمی در ۴۱۴ کلاس چهارم ، پنجم و ششم ابتدایی با حضور ۴۶۶ آموزگار به عنوان امور انجام شده در هشت سال اخیر نام برد.

وی با اشاره به رشد چندین برابری جذب مشارکت های مردمی در آموزش و پرورش استان کرمان گفت: جذب حمایت خیران از ۶ میلیارد تومان در سال ۹۲ به ۲۲۰ میلیارد در سال ۹۹ رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به جذب و عقد قرارداد پژوهشی از محل اعتبارات یک درصد پژوهش برای اولین بار در استان اشاره کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74434
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.