احیا و بازسازی ۴ هزار هکتار از مراتع تخریبی جنوب کرمان

مسئول گروه بهره برداری اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: تا پایان امسال، ۴ هزار هکتار از مراتع تخریب شده جنوب کرمان احیا و بازسازی می‌شود.

مسئول گروه بهره برداری اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: تا پایان امسال، ۴ هزار هکتار از مراتع تخریب شده جنوب کرمان احیا و بازسازی می‌شود.
به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، غلامرضا ناصری گفت: عملیات احیای ۴ هزار هکتار از رویشگاه‌های گیاهان مرتعی و دارویی بویژه در منطقه ساردوئیه تا پایان امسال اجرا می‌شود.

او می گوید: تاکنون عملیات احیای رویشگاه‌های گیاهان مرتعی و دارویی با مشارکت بهره برداران منابع طبیعی در مراتع رمازی، بیدگودال و دایلی بخش ساردوئیه شهرستان جیرفت به مساحت هزار و ۳۲۰ هکتار انجام شده است.

به گفته مسئول گروه بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان این منطقه یکی از مناسب ترین رویشگاه‌های گیاهان دارویی بویژه آنغوزه است.

او گفت: با مدیریت صحیح، این مراتع می‌توانند منبع درآمد خوبی برای منابع طبیعی نشینان باشد.

ناصری می‌گوید: از تمامی مجریان و بهره برداران منابع طبیعی همچون صاحبان پروانه چرا، دارندگان طرح‌های مرتعداری، بهره برداران محصولات فرعی مرتعی و جنگلی، دوستداران طبیعت و خیران این بخش درخواست می‌شود با توجه به منابع محدود، نسبت به احیای مراتع همکاری لازم را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان داشته باشند.

به گفته او پیش بینی می‌شود تا پایان امسال، عملیات احیا و بازسازی ۴ هکتار از مراتع تخریب شده جنوب کرمان با همکاری و مشارکت مردمی اجرایی شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84846
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.