اعضای باند شکارچیان سابقه‌دار در پارک ملی خبر دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: باند حرفه‌ای شکارچیان سابقه‌دار قبل از تعرض به حیات وحش در پارک ملی خبر از توابع این استان دستگیر شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، مرجان شاکری با بیان اینکه ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی خبر حین گشت زنی، کنترل محیط و بیتوته شبانه در منطقه، متوجه باند شکارچی در ارتفاعات کوه می شوند، افزود: ماموران بلافاصله ضمن هماهنگی با فرمانده یگان حفاظت استان کرمان به صورت نامحسوس اقدام به تعقیب و مراقبت شکارچیان می کنند.

وی این متخلفان را حرفه ای و از شرورترین شکارچیان منطقه با سابقه درگیری فیزیکی و مسلحانه معرفی کرد و اظهار داشت: این باند دارای چندین سابقه تخلف شکار و صید نیز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: محیط بانان در جریان تعقیب و مراقبتی که ۱۶ ساعت طول کشید، در ساعت یک بامداد هفتم مهرماه موفق به دستگیری باند حرفه ای شکارچیان سابقه دار در مخفیگاهشان در کوه های اطراف شدند.

وی تاکید کرد: یک قبضه اسلحه غیرمجاز، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی، ۲۰ عدد فشنگ چهارپاره، سه عدد دوربین شکاری و سایر ادوارت شکار و صید از این گروه کشف و ضبط و پرونده این متخلفان به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان بافت ارجاع شد.

به گفته وی، با توجه به سلاح غیرمجازی که این شکارچیان داشتند، در صدد شکار چهار پایان بودند.

وی ادامه داد: همچنین این افراد از سلاح های غیرمجاز و غیرقانونی که قابل رهگیری نیستند و از نظر امنیتی هم مشکل دارند استفاده می کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون همه مردم باید در حفظ محیط زیست همکاری و در این روزهای بی باران و خشکسالی که نگاه این حیوانات به دست ماست از آنها مراقبت کنند تا این امانات را به دست نسل بعدی برسانیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77599
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.