شهرداری کرمان سهمی از پساب فاضلاب شهری ندارد

شهردار کرمان گفت: تمام فاضلاب شهر کرمان در اختیار صنایع قرار می‌گیرد در حالی که باید سهمی برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گیرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، سعید شعرباف تبریزی با اشاره به اینکه ۲۰ راهبرد برای توسعه شهری کرمان ارائه کردم و شفاف سازی شده اظهار داشت: هشت راهبرد آن در اولویت قرار گرفته است که بر اساس آن برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه اصل اول ما شفافیت است و هیچ چیز را از مردم و نخبگان پنهان نداریم گفت: ماهیت جهان شهری کرمان که امروز یک شهر زیارتی است باید در تمام برنامه‌ها دیده شود چرا که کرمان بعد از شهادت حاج قاسم به یک شهر زیارتی تبدیل شده است.

شهردار جدید کرمان با اشاره به اینکه شهر کرمان در حوزه جوانان، ورزش، محلات و در حوزه سرمایه‌گذاری باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: نرخ سرمایه‌گذاری در داخل شهر کرمان پایین است و باید توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در خدمات شهری به مردم هیچ نگاه سیاسی و تعلق سیاسی به جناح و گروه خاصی نداریم افزود: ورودی‌های شهر کرمان مناسب نیست و درخواست‌های زیادی برای زیباسازی ورودی‌های شهر کرمان و فضاسازی آنها وجود دارد.

شعرباف تبریزی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات ورودی‌های شهر کرمان باید با کمک معاونت عمرانی استانداری حل شود گفت: تعدادی از این ورودی‌ها به طول حدود ۱۵ کیلومتر در محدوده دهیاری‌ها واقع شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تامین مالی مناسبی در مقیاس کلان برای این مسئله دیده نشده، در سال جاری آسفالت برخی از این ورودی‌ها در دستور کار قرار دارد و امیدواریم در سال‌های آینده با طرحی که آماده شده به نتیجه مطلوب برسیم.

شهردار جدید کرمان با اشاره به مشکلات خاص حاشیه‌نشینی در کرمان گفت: متاسفانه حاشیه شهر کرمان ویژگی‌ها و مشکلات متفاوتی نسبت به سایر حاشیه‌های کشور دارد.

وی با بیان اینکه خط محدوده شهر به‌درستی کشیده نشده ادامه داد: در برخی از مناطق حاشیه‌ای کرمان، شهرداری هیچ وظیفه‌ای در این محدوده ندارد و جزو دهیاری‌‌ها است.

شعرباف تبریزی با اشاره به اینکه در مناطقی که جزو محدوده شهری هستند اولویت ما افزایش خدمات شهری است و فضای تفریح سالم مردم را در حاشیه‌های جزو محدوده شهر کرمان افزایش خواهیم داد افزود: در ساماندهی وضعیت موجود از مردم ساکن در این مناطق حاشیه‌ای کمک خواهیم گرفت و نیازهای آنها احصا می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد مراجعات مردم به شهرداری بابت اخذ پروانه و عوارض است که سعی داریم روند خدمت به مردم بسیار کاهش پیدا کند ادامه داد: بنا داریم فرآیند اخذ پروانه کاملاً الکترونیکی شود تا نیازی به مراجعه حضوری مردم نباشد.
شهردار جدید کرمان با اشاره به اینکه قوانین باید برای مردم شفاف باشد و هر چه شفافیت بیشتر باشد مردم هم همکاری می‌کنند گفت: در پروژه اجرا فاضلاب شهری کرمان سهمی شهرداری از پساب فاضلاب دیده نشده است.

وی با بیان اینکه اختصاص درصدی از پساب فاضلاب شهری به شهرداری‌ها جزو قانون است افزود: سهم شهرداری کرمان از پساب فاضلاب شهری باید در نظر گرفته شود تا امکان آبیاری فضای سبز شهری از این محل را داشته باشیم.

شعرباف تبریزی با اشاره به اینکه در برنامه دیده شده تمام فاضلاب شهر کرمان از شهر خارج شده و در اختیار صنایع قرار می‌گیرد تاکید کرد: باید سهم شهرداری کرمان در این پروژه دیده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79231
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.