آغاز عملیات اجرایی طرح‌های آبخیزداری بنیاد علوی در جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری بنیاد علوی در این منطقه خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حمزه احمدی اظهار داشت: این طرح ها در حوزه آبخیز مارز شهرستان قلعه گنج با مشارکت اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان و بنیاد علوی انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح ها با حجم چهار هزار و ۲۰۰   مترمکعب عملیات سنگی ملاتی با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال در ۲روستای دریچه و بردیال شهرستان قلعه گنج اجرایی شد.

احمدی به اهداف طرح های آبخیز داری اشاره کرد و تقویت سفره های آب زیر زمینی، جلوگیری از بروز سیلاب های ویرانگر و خسارت ناشی از آن، افزایش تولیدات مرتعی و دامی را از اهداف این طرح برشمرد.

وی جلوگیری از مهاجرت های بی رویه روستائیان، بهبود اشتغال و ارتقاء سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود را از اهداف دیگر اجرای طرح های آبخیزداری اعلام کرد.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان اظهار داشت: براساس تفاهم نامه بین این اداره کل و بنیاد علوی در راستای اجرای طرح های آبخیزداری مشترک شاهد اغاز عملیات اجرایی طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در حوزه آبخیز مارز واقع در روستاهای دریچه و بردیال شهرستان قلعه گنج بودیم.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70401
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.