چهار بوستان در کرمان به‌ بهره‌برداری رسید

شهرداری کرمان اعلام کرد: چهار بوستان به‌مساحت ۱۷ هزار مترمربع شامگاه یکشنبه به‌صورت همزمان و مقارن با فرخنده سال‌روز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) در این شهر به‌ بهره‌برداری رسید.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، سعید شَعرباف شهردار کرمان این بوستان ها را شامل ۲ بوستان ‌”همای و همایون” و “نسترن” در منطقه ۲، و بوستان‌های “کودک” در منطقه پنج و “شهید همت” در منطقه چهار افتتاح کرده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره به توسعه پارک‌ها و فضای سبز اهتمام ویژه دارد اظهار داشت: همکاران ما در این دوره با سرعت‌بخشیدن به فرایند بهره‌برداری از بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری موفق شدند در قالب طرح پویش شهر پویا، بوستان‌های کودک، شهید همت، همای و همایون و نسترن را با هزینه‌ حدود ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسانند.

وی افزود: بوستان‌ همای و همایون با هشت هزار مترمربع و بوستان‌ نسترن با چهار هزار مترمربع واقع در منطقه ۲ شهرداری کرمان، در مجموع با وسعت ۱۲ هزار مترمربع دارای امکاناتی از جمله مجموعه وسایل بازی کودک و ورزش، زمین والیبال، رینگ دوچرخه‌سواری، میز تنیس، میز شطرنج و سالن آمفی‌تئاتر روباز هستند که امیدواریم در کنار آب‌نماها و آلاچیق‌های ساخته‌شده در این ۲ بوستان و تأمین روشنایی، مکان مفرح و آرام‌بخشی را برای شهروندان فراهم کنیم.

شعرباف، از افتتاح بوستان شهید همت به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع واقع در منطقه چهار شهرداری کرمان در ۲ فاز همجوار خبر داد و افزود: این بوستان از امکاناتی نظیر وسایل بازی کودک و ورزش، فضای سبز و تأمین روشنایی مناسب برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به انتخاب کرمان به‌عنوان پایلوت(نمونه) شهر دوستدار کودک، از انگیزه مدیریت شهری برای بهره‌برداری از پارک‌ کودک، به‌عنوان نمادی از توجه به کودکان نام برد و افزود: پارک کودک در منطقه پنج شهرداری کرمان با وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و اجرای فضای سبز، فرش‌موزاییک و فوم مخصوص به‌عنوان فرش ویژه وسایل بازی کودکان، همزمان با سالروز امام مهربانی، امام حسن(ع) آماده پذیرایی ازهمشهریان و استفاده کودکان است.

براساس این گزارش، ۶۵ درصد کار ساخت بوستان همای و همایون، ۸۵ درصدِ بوستان نسترن، ۱۰۰ درصدِ بوستان کودک و ۵۰ درصدِ بوستان شهید همت، در دوره جدید مدیریت شهری اجرا شده است.

بوستان همای و همایون، به نشانی شهرک الغدیر، جنب استخر اشکان؛ بوستان نسترن، به آدرس بلوار رضوان، کوچه ۱۲خیابان نسترن؛ بوستان شهید همت، به آدرس بزرگراه امام(ره) شهرک شهید همت و بوستان کودک به آدرس: خیابان ابوحامد، نبش کوچه ۲۶ واقع شده که همزمان با سالروز ولادت فرخنده امام حسن مجتبی (ع) به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87499
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.