تامین مواد اولیه، مهم‌ترین چالش هنرمندان رشته تراش سنگ‌های قیمتی در شهربابک

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: تامین مواد اولیه مهم‌ترین چالش هنرمندان رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در شهربابک است.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان کاظم حسین‌زاده اظهار کرد: «با توجه به وجود معادن رو باز مس و شکل‌گیری کانی فیروزه در معادن مس شهرستان شهربابک، می توان این شهرستان را از مهم‌ترین قطبهای رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی کشور برشمرد.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: قریب به هزار هنرمند در ۴۰ شرکت تعاونی و با مدیریت اتحادیه تعاونی‌‎های فیروزه در شهرستان شهربابک مشغول به فعالیت هستند.
او بیان کرد: حمایت‌های آموزشی، بیمه‌ای ، تسهیلاتی و نمایشگاهی برای هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی به ویژه هنرمندان رشته تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان است.
حسین‌زاده از تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش‌ افزوده این رشته هنری خبر داد و گفت: در سالجاری با اجرای طرح تجاری‌سازی به دنبال تکمیل کردن این زنجیره در استان کرمان هستیم که در این زمینه به همکاری دستگاه‌های مرتبط نیازمندیم.
او خاطرنشان کرد: این اداره‌کل با همکاری فرمانداری و مجتمع مس شهربابک فعالیت موثری در زمینه جلوگیری از قاچاق سنگ فیروزه انجام داده است بطوریکه هم‌اکنون مواد اولیه لازم در اختیار اتحادیه برای توزیع بین شرکتهای تعاونی قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76491
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.