تکمیل پرونده ثبت ملی مزار شهید سلیمانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اعلام کرد: پرونده ثبت ملی مزار شهید سلیمانی (گلزار شهدای کرمان) تکمیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در تشریح جزییات این خبر بیان کرد: پرونده ثبت ملی مزار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان تکمیل شده است و در این هفته به منظور تکمیل و ثبت این پرونده به تهران ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه ثبت ملی خانه پدری شهید سلیمانی در روستای قنات ملک درحال انجام مراحل نهایی است، افزود: به دنبال این هستیم که ثبت مزار شهید حاج قاسم سلیمانی را تا هفته دفاع مقدس نهایی کرده یا حداقل در اولین سالگرد این سردار بزرگ دلها به صورت رسمی اعلام کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درباره ساخت مجنمع های بین راهی در مسیر مزار شهید سلیمانی نیز گفت: با مشارکت شهرداری کرمان سه مجتمع خدمات بین راهی در مسیر دسترسی به مزار شهید سلیمانی توسط شرکت توسعه گردشگری در حال اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: پارک گردشگری (که بین قلعه اردشیر و قلعه دختر در حال اجراست) که شهرداری طراحی و اجرا می‌کند با آنها مشارکت خواهیم داشت تا این مکان یک محل کاملا مناسبی شود و این طرح هفته آینده در تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در سطح ملی نیز مصوب شود و پس از آنکه طرح نهایی شود جزییات آن اعلام خواهد شد که در این طرح مسیرهایی برای دسترسی به محور شهید سلیمانی در آن دیده شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55859
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.