قبر پیامبر لوط در کرمان نیست

مقبره‌ای به نام پیغمبر لوت در مزارشاه کرمان واقع شده است که پیامبر قوم لوط نیست.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، میرزایی رییس شورای بخش کوهساران شهرستان راور در استان کرمان در باره مزار پیغمبر لوت گفت: با توجه به صحبت‌هایی که از زمان قدیم بزرگان ده تعریف می‌کردند روزی از روز‌ها فردی غریبه به ده وارد می‌شود و کدخدای ده به مردم دستور می دهد که این فرد ناشناس را دستگیر کنند. مردم به دنبال این فرد راه می‌افتند و او به بیابان فرار می کند.

زمانی که هوا تاریک می‌شود مردم یک سنگ چین درست می کنند تا فردا دوباره از همین نقطه به دنبال آن فرد بگردند، فردا که اهالی ده به این مکان می‌آیند به جای یک سنگ چین با هزاران سنگ چین مواجه می‌شوند؛ به گفته افراد کهنسال ده این فرد انسان خوبی بوده و بعد از مدتی در بیابان فوت می‌شود به همین علت به اون پیغمبر لوت یعنی فرد خوبی که در بیابان لوت بوده معروف می شود.

میرزایی گفت: نوشته‌ای در مقبره این فرد وجود دارد که نام اصلی و کامل او در آن نوشته شده و این نام فرد همانطور که در روی سنگ قبر کناری نوشته شده شاه سلطان ابراهیم ادهم است.

او افزود:در دوران قبل از کرونا بسیاری از افراد نذر و نذورات خود را در این مقبره انجام می دادند و مراسم دعا و آش پزان را انجام می دادند.

پیرامون این مقبره حجت الاسلام جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:قبری به نام پیغمبر لوت سندیت ندارد و تاکنون چنین چیزی مورد تأیید اداره اوقاف قرار نگرفته است.

این مقبره در بین منطقه کوهساران راور و کرمان واقع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75844
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.