اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی کرمان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از محل دستورالعمل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به هنرمندان صنایع‌دستی این استان تسهیلات بانکی اعطا می‌شود.

به گزارش کرمان نو، کاظم حسین‌زاده، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح از اواخر سال ۱۴۰۰ آغاز شده است اظهار کرد: فعالان حوزه صنایع‌دستی استان کرمان شامل تولید‌کنندگان و دارندگان فروشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی که تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان هستند، می‌توانند برای استفاده از این تسهیلات به سامانه‌ی الکترونیکی my.mcth.ir مراجعه کنند و تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نیز فرصت ثبت‌نام دارند.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: از سال گذشته تاکنون ۲۱ پروژه استانی با اعتباری معادل ۹۷ میلیارد ریال و ۲ پروژه ملی با اعتباری معادل ۲۳۵ میلیارد ریال به صندوق‌ کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.
او با بیان اینکه سن متقاضیان باید بین ۱۸ تا ۶۵ بوده و هیچ بدهی بانکی و چک برگشتی نداشته باشند تاکید کرد: دارا بودن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم (برای آقایان) و همچنین پروانه و جواز کسب تولید معتبر صنایع‌دستی و طرح توجیهی کسب و کار از دیگر شرایط دریافت تسهیلات است.
حسین‌زاده خاطرنشان کرد: برای کارگاه‌های یک تا چهار نفره تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، کارگاه‌های پنج تا نه نفره تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان، کارگاه‌های ۱۰ تا ۵۰ نفره تا سقف یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات اعطا می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87695
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.