رئیس کل دادگستری استان کرمان:


امکان ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به جرائم پزشکان وجود ندارد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امکان ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به جرائم پزشکان وجود ندارد اما می‌توان قضات ویژه‌ای برای این منظور انتخاب کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، یدالله موحد صبح امروز در دیدار با هیئت مدیره نظام پزشکی استان کرمان با اشاره به اینکه حضور پزشکان نام آشنا در هیئت مدیره نظام پزشکی فرصتی را فراهم می کند که خدمات شایسته‌ای به جامعه ارائه شود اظهار داشت: باید بر مبنای همفکری و تعامل بین مجموعه قضایی، نظام پزشکی و ضابطان قضایی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا از مداخلات غیرقانونی در امور پزشکی جلوگیری شده و صیانت از شان و جایگاه پزشکی و کادر سلامت به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی افزود: در راستای برخورد با مداخلات غیرتخصصی در امور پزشکی باید کار مشترک، سریع و قاطعانه‌ای صورت گیرد تا برخوردهای عبرت آموزی در این زمینه انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به طولانی بودن روند رسیدگی به پرونده‌های مربوط به حوزه‌های پزشکی، تاکید کرد: مشکل اصلی این فرایند طولانی در حوزه تقنینی است.

وی بر تشکیل کمیته‌ای مشترک برای پیگیری موضوعات مرتبط با امور پزشکی تاکید کرد و گفت: پیش‌نویس تفاهم‌نامه مشترک بین دادگستری استان کرمان و نظام پزشکی تدوین شده و پس از انجام اصلاحات نهایی، در آینده نزدیک به امضاء خواهد رسید تا بر اساس آن و بر مبنای همکاری‌های مشترک، مشکلات موجود برطرف شود.

موحد ضمن با بیان اینکه هزار و ۸۰۰ عنوان جرم عمومی در قانون دیده شده است و هر فرد در هر جایگاهی اگر مرتکب اقدام مجرمانه شود باید در مرجع قضایی پاسخگو باشد گفت: هر فرد که دارای پروانه فعالیت در قالب‌های مختلف است، باید در چارچوب و نظام‌های پیش‌بینی شده رفتار و عمل کند و هر گونه تخطی از قوانین موجود، مورد پیگیری مراجع نظارتی و انتظامی مربوطه قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از امتیازات بسیار خوب دیده شده برای پزشکان این است که مرجع قضایی نمی‌تواند قبل از صدور نظر هیئت‌های تخصصی درباره قصور یا تقصیر پزشکی نسبت به آنها برخورد کند و نظر علمی و تخصصی مبنی بر تقصیر و قصور را دریافت کند و در ادامه وی را احضار کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی و کارشناسان رسمی، مراجع صدور نظر تخصصی درباره قصور یا تقصیر احتمالی پزشکان هستند و قضات مکلف هستند هر جرمی که از جامعه پزشکی اعلام شد را به نظام پزشکی اعلام کنند تا نظام پزشکی بررسی انتظامی موضوع را دنبال کند.
موحد بر بازنگری فرایندها و اصلاح اشکالات بر مبنای همفکری و تعامل تاکید کرد و ادامه داد: همواره تاکید شده است که قضات به نحوی با عموم مردم برخورد کنند که اقشار مختلف با رضایت از دفتر آنها خارج شوند و در این رابطه قضات باید با ادبیات فاخر و در شان قضا با افراد برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه امکان ایجاد شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم پزشکان وجود ندارد اظهار داشت: می‌توان قضات ویژه‌ای را برای این منظور انتخاب کرد و پرونده‌های این حوزه را به آنها ارجاع داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که بر مبنای همکاری‌های مشترک وضعیت موجود را به سمت وضعیت مطلوب هدایت کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82238
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.