علوم پزشکی شمال کرمان می‌گوید موردی از ابتلا به ویروس کرونا نداشته‌ایم


برنامه‌هایی که شرکت‌کننده از خارج استان دارند، ترجیحا لغو شوند

دکتر طباطبایی معاون بهداشتی علوم پزشکی از آخرین وضعیت ویروس کرونا با کرمان‌نو گفت‌و‌گو کرد.

وی ضمن اعلام اینکه تاکنون مبتلای اثبات شده به ویروس کرونا در شمال استان کرمان نداشتیم، گفت: از آنجایی که در ۸۰ درصد موارد اعلایم ابتلا به ویروس مانند سرماخوردگی است، افرادی که بیماری زمینه ای دارند باید زودتر مراجعه کنند.

وی توضیح داد: هیچ تدبیر خاصی غیر از رعایت نکات بهداشتی اولیه در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود.

این توصیه ها مرتب توسط ما در علوم پزشکی و وزارت بهداشت توسط رسانه‌ها در حال اطلاع‌رسانی است.

دکتر طباطبایی در مورد برگزاری رویدادهای عمومی و نمایشگاه‌ها گفت: در نشست با استاندار این مساله مطرح و مقرر شد حتی الامکان این موارد لغو شوند. ما در درون دانشگاه علوم پزشکی هم رویدادهایی این‌چنینی را لغو کرده‌ایم.

وی ادامه داد: منظور آن دسته برنامه‌های عمومی است که از سراسر کشور به کرمان سفر می‌کنند، تا جایی که امکان دارد لغو شود. برای نمونه راهیان نور دانشگاه علوم پزشکی در همین ارتباط لغو شده است. سفرهای زیارتی نیز باید با احتیاط بیشتری انجام بشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در مورد کنترل مسافرانی که از ایستگاه قطار قم سوار قطار کرمان می‌شوند توضیح داد: در شرایط فعلی فقط قم نقطه انتشار ویروس نیست چون در تهران، رشت و اراک هم گزارش تایید شده وجود ویروس دریافت شده است.

او گفت: نمی‌شود به این ترتیب جلوی انتقال را گرفت و مسافران در تردد هستند. نکته با اهمیت این است که دستورالعملی که جلوی مرز را بگیرند نیست.

مسافرین در ترمینال ها پیمایش نمی‌شوند

وی در پاسخ این پرسش که آیا امکان حضور نیروهای علوم پزشکی در ترمینال‌های ورودی مسافران وجود دارد یا خیر گفت: با توجه به اینکه علایم اولیه ویروس شبیه آنفلوانزا هست این امکان وجود ندارد.

در این زمینه هم وزارت بهداشت پروتکلی منتشر نکرده است.

تنها پرتکل موجود فعلی برای توابع افغانستان است که در مرزها انجام می‌شود.

دکتر طباطبایی در مورد ارسال کیت آزمایشگاهی به استا‌ن گفت هنوز کیت آزمایشگاهی تنها در تهران است .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43040
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.