معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم خبر داد:


بهره‌برداری ۵۴ پروژه درمانی طی دوسال گذشته در شرق استان کرمان

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم از بهره‌برداری ۵۴ پروژه درمانی طی دوسال گذشته در شرق استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محسن رجایی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم در گفتگویی اختصاصی  با اشاره به پیگیری های نماینده محترم مردم در مجلس و همچنین ریاست دانشگاه علوم پزشکی بم طی دوسال گذشته در راستای بهره‌برداری از ۵۴پروژه درمانی گفت: خوشحالیم که با تکمیل و تجهیز این پروژه ها به بهره برداری رسید و امیدواریم بتوانیم با تحقق این مهم خدمتگزار مردم در شرق استان باشیم.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم از بروز رسانی تمام تاسیسات دانشگاه خبر داد و افزود: در دوران بحران کرونا چهار دستگاه اکسیژن ساز و یک مخزن اکسیژن به مجموعه بیمارستان ها اضافه شد.

وی ادامه داد: چهار دستگاه سونوگرافی و همچنین دو دستگاه اکوکاردیوگرام نیز به مجموعه اضافه شد و سی تی اسکن دوم از وزارت خانه تحویل به مجموعه بیمارستان پاستور اضافه شد.

رجایی با بیان اینکه تجهیزات پزشکی معیوب و آمبولانس ها بروز رسانی شده اند، خاطر نشان کرد: همچنین تعداد زیادی پایگاه ۱۱۵تکمیل و به بهره‌برداری رسید است.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به فعال بودن بیش از ۲۱ پایگاه فعال ۱۱۵ در شرق استان بیان داشت: ۲۶دستگاه آمبولانس ویک دستگاه فرماندهی ویک دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و تمام تجهیزات لجستیک در اورژانس ۱۱۵ وجود دارد و از نظر تجهیزات پزشکی هم هیچ مشکلی ندارند.

وی با افزودن اینکه درسال گذشته ۴۰۰نیروی استخدامی به واحدهای دانشگاه علوم پزشکی بم اضافه شد،گفت: در دانشگاه علوم پزشکی بم افراد از دورترین نقاط حوزه به جمع کار درمان اضافه و تعداد ۵۹ نیرو بهورز در حال آموزش می باشند.

رجایی تصریح کرد: دو سالن ورزشی در بیمارستان پاستور وجود دارد ویک سالن سرپوشیده هم در حال ساخت می باشد که همکاران، اساتید و دانشجویان بتوانند از این سالن ها استفاده کنند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم از در دست اقدام بودن ۲۶ پروژه خبرداد و افزود: امیدواریم با تامین اعتبار ی که از طرف وزارت بهداشت و درمان در نظر گرفته شود عمده آنها تا پایان سال به بهره برداری برسند که اکثر این پروژه‌ها بهداشتی می باشند.

وی ادامه داد: ۲۶ پروژه بهداشتی هم جا نمایی شده اند که با توجه به نگاه دولت باید پروژه های نیم تمام به بهر برداری برسند و آغاز عملیات پروژه های صفر انجام شود
این مقام مسئول یادآور شد: چندین پروژه خیر ساز از جمله بخش دیالیز و تالاسمی در بیمارستان آیت الله هاشمی ریگان و همچنین بخش کلینیک ناباروری سطح ۳ در بیمارستان پاستور انجام می شود.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم به مرکز جامع سلامت اشاره کرد و بیان داشت: دو مرکز جامع سلامت در شهرستان ریگان و منطقه دهکن و منطقه عباس آباد با کمک خیرین و دو پایگاه ۱۱۵ توسط خیرین در حال ساخت می باشیم.

وی با تبیین نحوه مشارکت خیرین در ارائه خدمات سلامت و ضمن تشکر از مجموعه خیرین که کمک شایانی در امر درمان داشته اند، افزود: امیدواریم این حمایت ها مستمر باشد تا ما بتوانیم ارایه خدمات بهتری در امر درمان داشته باشیم

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: مشارکت خیرین در ارائه خدمات سلامت هدفمند است و باید مدیران درمانی با برقراری تعامل مناسب و جلب اعتماد خیرین سلامت، مشارکت پایدار آنها را در ارائه خدمات سلامت تقویت کنند.

وی در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای موسسه آوا سلامت گفت: در سال گذشته بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ۹۵درصد از نیروهای که شامل وضعیت ایثارگری بود تبدیل وضعیت شده اند که جای تشکر دارد به خصوص از نمایندگانی که این طرح را مصوب کرده اند.

رجایی با افزودن اینکه تعدادی از کادر درمان که در شرکتهای مختلف بود از این طرح استفاده کرد و به‌صورت رسمی قطعی به استخدام وزارت بهداشت درمان در آمده‌اند، گفت: بقیه نیروها با تدبیری و طرحی که در مجلس ارائه می شود تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی ادامه داد: دانشگاه نیروهای مورد نیاز در جاهایی مختلف از طریق آزمون استخدامی جذب کرده که در سال گذشته بیش از ۴۰۰نفر نیرو رسمی جذب کرده و جاهای که مجوز قانونی وجود ندارد مانند نیروهای خدماتی و نظافتی و طرح های که در حوزه بهداشت درمان حاشیه شهر بصورت شرکتی جذب می شوند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم در خصوص نیروهای فنی تخصصی با توجه به بیماری هم گیر کرونا که مجبور شدیم از طریق موسسه آوا سلامت اقدام کنیم، یادآور شد: در حال حاضر ۹۲نیرو از شرکت آوا سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بم در واحدهای مختلف که عمده آنها در بیمارستان پاستور مشغول خدمات رسانی هستند.

رجایی از اتمام قرارداد شرکت تا پایان سال گذشته خبرداد و افزود: با انعقاد قرارداد در سال جاری بر اساس مصوبه شورای حقوق و دست مزد ابلاغ شود تا حقوقی افراد بر اساس سابقه کاری و نوع مدرک تحصیلی مشخص شود که این امر زمان بر بود.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم به وجود دو اشکال در این قرار داد اشاره کرد و افزود: در این راستا با شرکت مکاتبه انجام شد و از آنجا که مطالبات شرکتی وابسته به درآمدهای اختصاصی پرداخت صورت می گیرد که ردیف اعتباری در بودجه جاری برای این امر وجود ندارد و از آنجای ۹۰درصد درآمدها از طریق بیمه ها در یافت می شود که بیمه ها باید به موقع واریزها خود را انجام بدهند متاسفانه با تاخیر پرداخت ها انجام می شوند.

وی یکی از مطالبات عمده از بیمه تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: متأسفانه این معوقات از سال جاری معوق ماند و حتی یک بدهی از سال ۹۹هم به تاخیر افتاد است که نتیجه ما قرار دادها رابه شکلی تنظیم کرده که حداقل شرکت موظف باشد حقوق دو ماه نیروها را از سرمایه در گردش خود حقوق نیروها را پرداخت نماید که به هر دلیل شرکت در ابتدای سال نتواند بدهی خود را پرداخت کند نیروها متضرر نشوند تا زمانی که دانشگاه بتوان آن اعتبار را تامین کرده و مطالبه شرکت را پرداخت کند.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم تصریح کرد: با توجه به مذاکراتی که با شرکت آوا سلامت داشتند با یک ماه تاخیر بدهی به نیروها را داشته باشند.

رجایی به درصد سود شرکت اشاره کرد وافزود: این شرکت حاضر شد که مقداری از درصد سود خود را کاهش بدهند تا قرار داد را منعقد کنیم و دانشگاه در پرداخت به شرکت ها مشکل ندارد و تمام هدف ما نیرو در پایان ماه حقوق خود را دریافت کند

وی اظهار امیدواری کرد: در سال‌جاری تمام نیروها تبدیل وضعیت شده و از طریق دانشگاه حقوق خود را دریافت کنند.

رجایی ضمن قدردانی از زحمات تمام کادر درمان در دوران پیک کرونا افزود: امروز شاهد وضعیت بسیار خوبی در راستای وضعیت کرونا هستیم که این مهم را مدیون تلاش های تمام همکاران حوزه بهداشت درمان چه سایر واحدها پشتیبانی تابع دانشگاه هستیم.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به پرداخت حقوق ها با تاخیر خاطرنشان کرد: دلیل آن این است که حقوق عزیزان تمام کمال و به موقع پرداخت شود تاکید ریاست دانشگاه هم بر این بوده اولویت شماره یک در پرداخت ها مطالبات پرسنل است و تمام تلاش این بوده که مطالبات پرسنل بروز باشد و اگر چه این امر با دقت و ظرافت در حال انجام است فقط دلیل اصلی سود پرسنل در نظر گرفته شده است.

وی ضمن تقدیر و قدردانی از تلاش ‌های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و همه کادر درمانی بیمارستان‌ها برای درمان بیماران مبتلا به کرونا گفت: امروز با همکاری و همت این عزیزان ما امروز شاهد نزولی بودن پیک بیماری هستیم.



لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=88882
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.