نتایج مطالعات «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» در بهبود بیماران کرونایی

مطالعه‌ای نشان داده شده که فاویپیراویر روی بهبود بالینی و رادیولوژی اثر گذاشته، اما به شرطی که زیر پنج روز داده شود. در عین حال اگر برای بیماران متوسط تا شدید بستری تجویز شود، اصلاً اثر ندارد.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: رمدسیویر برای درمان بیماران خفیف و یا خیلی شدید تأثیری ندارد. این دارو فقط برای افرادی است که بستری یا بستری موقت هستند و نیاز به اکسیژن مکمل دارند، اما حالشان خیلی بد نیست.

به گزارش مهر عاطفه عابدینی درباره میزان تأثیر داروی فاویپیراویر، افزود: بیش از ۱۰ مطالعه درباره تأثیر داروی فاویپیراویر بر کرونا انجام شده است. داروی فاویپیراویر داروی آسیای شرقی است و در همان کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در حال حاضر در دنیا در ۶ یا ۷ دستورالعمل درمانی در کشورهایی مانند هند، سنگاپور و…، وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید توجه کرد مطالعاتی که عدم تأثیر فاویپیراویر را نشان داده‌اند، بیش از آنهایی است که تاثیرش را نشان داده‌اند. در عین حال در کشورهای مختلف دوزهای مختلفی از این دارو استفاده می‌شود. به طوری که در مطالعه‌ای نشان داده شده که فاویپیراویر روی بهبود بالینی و رادیولوژی اثر گذاشته، اما به شرطی که زیر پنج روز داده شود. در عین حال اگر برای بیماران متوسط تا شدید بستری تجویز شود، اصلاً اثر ندارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75204
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.