آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان جنوب کرمان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از امروز شنبه (۱۰ خردادماه) در جنوب کرمان آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: خرید حمایتی گوجه فرنگی از امروز شنبه (۱۰ خردادماه) در جنوب کرمان آغاز می‌شود و گوجه فرنگی مازاد به صورت نامحدود از کشاورزان خریداری خواهد شد.

علیرضا غنی‌زاده اضافه کرد: خرید از کشاورزان به صورت نامحدود خواهد بود و هر میزان مازادی که داشته باشند از آنها خریداری می‌شود.

وی به جزئیات طرح خرید حمایتی اشاره کرد و گفت: قیمت حمایتی گوجه فرنگی کیلویی هزار تومان تعیین شده است و کشاورزان به هر قیمتی که به کارخانه‌ها بفروشند مابه‌التفاوت آن تا سقف هزار تومان از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی پرداخت خواهد شد.

غنی‌زاده افزود:‌ شایان ذکر است در حال حاضر کارخانه‌ها محصول گوجه فرنگی کشاورزان جنوب کرمان را حدود ۶۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید حمایتی گوجه‌فرنگی از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین شده اما محدودیتی برای خرید وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه پول کشاورزان بلافاصله یا مدت‌دار پرداخت شد؟ گفت: تمام سعی ما بر این است اولاً پول کشاورزان بلافاصله پرداخت شود و ثانیاً تمام برنامه‌های ما این است هر اقدامی به نفع کشاورز تمام شود.

غنی‌زاده گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور برنامه‌هایی دارد که در سال‌های آینده مشکلات این چنینی برای کشاورزان وجود نداشته باشد که محصول‌شان در دست‌شان بماند و خریداری برای آن پیدا نشود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50247
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.