بی پولی مانع خرید حمایتی گوجه فرنگی جنوب کرمان

تعاون روستایی به مساله خرید حمایتی گوجه فرنگی ورود کرد اما هیچ اعتباری در کارگروه ستاد تنظیم بازار به تعاون روستایی اختصاص پیدا نکرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان به « کرمان نو» گفت: میزان سطح زیرکشت گوجه فرنگی در این منطقه کمتر از برنامه کشت است.

سعید برخوری افزود: ممنوعیت صادرات رب اسپتیک و همچنین نبود اعتبار برای خرید حمایتی از دلایل انباشت گوجه فرنگی در این منطقه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این محصول فقط به افغانستان صادر می شود ولی به دلیل شیوع کرونا و سخت گیری های مرزی، کامیون های حمل بار باید در صف های طولانی معطل شوند تا بتوانند اجازه ورود به کشور دوم را بگیرند.

این مسوول اضافه کرد: محصول گوجه فرنگی فسادپذیر است و صرفه صادراتی ندارد.

برخوری ادامه داد: در حالی که برنامه ابلاغی کشت گوجه فرنگی ۱۲هزار هکتار بود اما در این منطقه ۱۱هزار و ۸۰۰هکتار کشت شد و با وقوع سیل رودبار که تولیدکننده عمده در این بخش بود ۳۰درصد محصول را نیز از دست دادیم.

وی یادآور شد: از آنجایی که تا حدود یک ماه پیش صادرات رب اسپتیک ممنوع بود، رب در انبارهای کارخانجات تولید این کالا، دپو شده و به همین دلیل این کارخانه‌‌ها از خرید گوجه فرنگی از کشاورزان امتناع می‌کنند.

وی در رابطه با خرید حمایتی گوجه‌فرنگی توسط تعاون روستایی نیز گفت: تعاون روستایی برای خرید حمایتی ورود کرد اما با وجود نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های انجام شده توسط وزارت جهاد کشاورزی، هیچ اعتباری در کارگروه ستاد تنظیم بازار به تعاون روستایی اختصاص پیدا نکرد و این سازمان نتوانست کار را پیش ببرد.

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50041
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.