مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان:


۱۰۰ راه روستایی در شمال کرمان مسدود است| اسکان مسافران تهران – ایرانشهر در انار

عراقی‌زاده گفت: بر اثر بارش‌ها تا دیروز راه خاکی ۳۰۰ روستا مسدود بود که راه ۲۰۰ روستا بازگشایی شد و راه حدود ۱۰۰ روستای خاکی نیز تا امروز بازگشایی می‌شود.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احسان عراقی‌زاده درباره آخرین وضعیت راه‌های شمال استان کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، شاهد بارش برف و باران در ۲۵ گردنه به طول هزار و ۷۰ کیلومتر بوده‌ایم؛ البته در گردنه‌ها پدیده برف و یخ‌زدگی گزارش شده است.

او افزود: راهداران در ۲۴ ساعت گذشته کار یخ‌زدگی، تیغ‌زنی و نمک‌پاشی را هم انجام داده‌اند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان تصریح کرد: تمام راه‌های فرعی و اصلی و راه‌های آسفالته روستایی باز است.

او افزود: تا دیروز راه خاکی ۳۰۰ روستا مسدود بود که به همت عوامل راهداری راه حدود ۲۰۰ روستا بازگشایی شده است و راه حدود ۱۰۰ روستای خاکی تا آخر وقت امروز بازگشایی می‌شود.

عراقی‌زاده بیان داشت: اتوبوس تهران ـ ایرانشهر دیروز در برف و کولاک گرفتار شده بود که به کمک فرمانداری کار اسکان مسافران انجام شد.

او تصریح کرد: سامانه بارشی ساعت ۵ بامداد تقریبا پایان یافته است و طبق نظر اداره کل هواشناسی، ابر‌ها سرمایشی هستند و بارندگی ندارند؛ اما سرما هنوز ادامه دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمال استان کرمان با بیان اینکه یخ‌زدگی تا ۴۸ ساعت ادامه دارد، به مسافران به خصوص مسافران خارج از استان توصیه کرد: در هنگام سفر به استان کرمان لباس گرم بپوشند، سوخت کافی به همراه داشته باشند و حتما از زنجیرچرخ استفاده کنند.

او افزود: مسافران برای اطلاع از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرید.

عراقی‌زاده بیان داشت: ۴۰۰ راهدار استان کرمان در ۴۰ راهدارخانه موقت و سیار با کمک ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین راهداری به صورت شبانه روزی در حال تلاش و فعالیت برای باز نگهداشتن جاده‌ها هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100686
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.