آخرین جزئیات اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان| طلب فرهنگیان به عنوان دیون حساب شد

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به آخرین جزئیات اجرای طرخ رتبه بندی معلمان گفت: این طرح برای اجرا به دولت ابلاغ شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم محمدمهدی زاهدی اظهار داشت: پس از انتظار چندین ساله فرهنگیان و تلاش‌های بسیار زیاد بالاخره مجلس این طرح را تصویب و شورای نگهبان مهر صحت و تایید بر آن گذاشت و طرح رتبه بندی معلمان برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون دولت یک ماه فرصت دارد تا آیین نامه اجرایی آن را تدوین و تصویب کرده و برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کند افزود: در این ارتباط چند نکته مهم وجود دارد؛ در این طرح چند جایگاه را برای معلمان ترسیم کردیم و معلمان بر پنج رتبه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشجویار معلم و استاد معلم تقسیم شدند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در فرآیندی که برای ارزشیابی معلمان وجود دارد چهار معیار شایستگی عمومی، شایستگی تخصصی، شایستگی حرفه‌ای و تجربه در نظر گرفته شده است گفت: نکته دیگر این طرح این است که برای ارتقا معلمان از هر مرحله به مرحله دیگر حداقل باید ۵ سال در جایگاه قبلی خود توقف داشته باشند.

وی ادامه داد: البته در این طرح این مدت زمان برای معلمانی که در مدارس ابتدایی، مدارس استثنایی، در مدارس مناطق محروم، مرزی و عشایری مشغول خدمت هستند به ازای هر سال خدمت تمام وقت در این مناطق سه ماه کاهش یافته است.

زاهدی با اشاره به اینکه نخبگان نیز طبق آیین نامه فقط برای یک مرحله و آن هم به میزان دو سال کاهش می‌توانند از این طرح استفاده کنند گفت: به این معلمان ارفاق شده تا دوران گذر آنها از یک جایگاه به جایگاه بالاتر برای آنها کوتاه‌تر شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86240
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.