آغاز واکسیناسیون دانشجویان کرمانی از اواسط هفته جاری

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: به بیش از ۸۰ درصد معلمین استان واکسن کرونا تزریق شده و واکسیناسیون معلمین غیرانتفاعی نیز در این هفته کامل خواهد شد. به همه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی واکسن تزریق شده است و سایر دانشجویان باید مرکزی در دانشگاه باهنر به عنوان دانشگاه مادر ایجاد شود تا واکسیناسیون دانشجویان غیر پزشکی نیز در اواسط هفته جاری آغاز شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “حمیدرضا رشیدی نژاد” پیش از ظهر امروز ۱۳ شهریورماه در نود و هفتمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان از روند نزولی ابتلا در استان خبر داد و گفت: بیش از ۲۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان نسبت به هفته قبل کمتر شده و همچنین از تعداد بیماران سرپایی به همین میزان کاسته شده است.

وی با بیان اینکه روز گذشته مقدار نسبتا خوبی واکسن به استان ارسال شده، افزود: امیدواریم که امروز وزارت کشور نیز واکسن قابل توجهی به ما اختصاص دهد.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها منوط به واکسیناسیون معلمین، اساتید و دانشجویان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه درباره بازگشایی مدارس نیز گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها منوط به واکسیناسیون معلمین، اساتید و دانشجویان است.

وی با بیان اینکه تقریبا واکسیناسیون اساتید انجام شده افزود: به بیش از ۸۰ درصد معلمین واکسن تزریق شده و واکسیناسیون معلمین غیرانتفاعی نیز در این هفته کامل خواهد شد. به همه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی واکسن تزریق شده است و سایر دانشجویان باید مرکزی در دانشگاه باهنر به عنوان دانشگاه مادر ایجاد شود تا واکسیناسیون دانشجویان غیر پزشکی نیز در اواسط هفته جاری آغاز شود.

رشیدی نژاد اضافه کرد: دانشجویان بومی کرمان را که در جای دیگر تحصیل می کنند با کارت دانشجویی و با ثبت نام قبلی واکسینه می کنیم.

وی بر لزوم افزایش سرعت واکسیناسیون تاکید کرد و ادامه داد: یک مرکز واکسیناسیون به مراکز دیگر افزوده ایم و همچنین با افزایش ساعات کار، روند واکسیناسیون را سرعت می دهیم ضمن آنکه ازدحامی در مراکز صورت نباید بگیرد. گفتنی است به هر میزان که واکسیناسیون را انجام دهیم به ما واکسن اختصاص داده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان این مطلب که واکسیناسیون خودرویی با حمایت و همکاری نیروی انتظامی در کرمان صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: تاکنون حدود یک میلیون و ۲۲۰ هزار دوز واکسن به استان وارد شده و حدود ۷۲۰ هزار نفر دوز اول و ۳۶۰ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76044
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.