آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان کرمانی| فعالیت حضوری مدارس از آبان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان از آغاز واکسیناسیون دانش‌آموزان متولد سال های ۸۲ تا ۸۳ در استان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “ماشاالله میرزاحسینی” امروز اول مهرماه درباره بازگشایی مدارس در استان کرمان اظهار کرد: آموزش مدارس به صورت مجازی از روز شنبه سوم مهرماه جاری در سطح استان آغاز می‌شود اما در مدارس با جمعیت دانش آموزی کمتر از ۱۵ نفر و مدارس روستایی و عشایری آموزش حضوری خواهد بود.

وی افزود: در مدارس بزرگ و پر تراکم تا پایان مهرماه، آموزش به صورت مجازی بوده و از پایان مهرماه و در نیمه اول آبان ماه به صورت نوبت‌بندی و برنامه‌ریزی شده، شاهد فعالیت حضوری مدارس خواهیم بود.

میرزا حسینی با اشاره به این که از اول تا نیمه آبان،‌ مدارس بر اساس جمعیت نوبت‌بندی انجام داده و کلاس‌های حضوری را دایر می‌کنند، توضیح داد: تا آن زمان وضعیت بیماری کرونا هم فروکش خواهد کرد و واکسیناسیون هم نگرانی‌ها را کمتر کرده و براساس آمادگی و نوبت‌بندی آموزش حضوری هم انجام خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در خصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان تصریح کرد: نوبت اول واکسیناسیون که از طریق سامانه وزارت بهداشت اعلام شده و هم اکنون برای متولدین ۸۲تا ۸۳ در حال انجام است و برای گروه‌های بعدی هم مجدداً اطلاع‌رسانی می‌شود؛ یکی از پیشنهادات هم این است که اگر بتوان هماهنگی‌ها را انجام داد بخشی از این واکسیناسیون هم در مدارس انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که تا واکسیناسیون دانش‌آموزان به طور کامل انجام نشده مدارس بازگشایی حضوری ندارند؟ اظهار کرد: نمی‌توان این را گفت چون ممکن است پروسه واکسیناسیون یک پروسه طولانی شود و هنوز این موضوع قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین ممکن است زمان‌بندی یک مقدار تأخیر داشته باشد، اما در راستای بازگشایی‌ها واکسیناسیون هم انجام خواهد شد.

میرزاحسینی در پایان افزود: واکسیناسیون دانش آموزان سنین ۱۲ تا ۱۸ سال اطمینان‌دهی زیادی به خانواده‌ها برای حضور دانش‌آموزان در مدارس می‌دهد، بنابراین از خانواده‌ها تقاضا داریم در این زمینه همکاری کنند تا روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود و بتوانیم هر چه زودتر وارد واکسیناسیون گروه‌های بعدی شویم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77290
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.